روز جهانی اینترنت‌نورد (Internaut)/ دسترسی جهانی به اینترنت 25 ساله شد

23 آگوست روز جهانی دسترسی عمومی به شبکه جهانی اینترنت است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا می‌توانید یک روز بدون اینترنت را تصور کنید؟ پاسخ این سؤال کاملاً واضح است. در قرن بیست و یکم زندگی روزمرۀ انسان‌ها به حدی با فناوری و به‌ویژه اینترنت گره خورده است که حتی نمی‌توان یک روز بدون آن را در ذهن تصور کرد.

بیست و پنج سال پیش در چنین روزی اینترنت همگانی شد. یعنی امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای عموم مردم در سراسر دنیا فراهم شد. برنرز لی در سال 1988 شبکه جهانی اینترنت یا همان WWW را اختراع کرد. در آن زمان فقط دانشمندان و محققان دانشگاهی به آن دسترسی داشتند تا بتوانند اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما سه سال بعد یعنی 23 آگوست 1991 عموم مردم دنیا نیز توانستند از این امکان بهره‌مند و به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند.

کلمه Internaut که امروز به آن نامگذاری شده  تلفیقی از کلمه internet (اینترنت) و Astranaut (فضانورد) می‌باشد. به همین دلیل می‌توان امروز را روز اینترنت‌نورد نامید که به کاربر طراح، اپراتور یا فرد توانا از نظر فنی اشاره دارد.

حالا برنرز لی و تیم تحت نظر وی تکامل شبکه جهانی اینترنت را تحت نظر دارند و به این فکر هستند که آیندۀ این شبکه گسترده  را تقویت کنند. باید منتظر بود و دید آینده، میلیون‌ها کاربر جهانی اینترنت را به کجا خواهد برد.

روز جهانی اینترنت‌نورد (Internaut)

روز جهانی اینترنت‌نورد (Internaut)

روز جهانی اینترنت‌نورد (Internaut)
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.