طراحی سامانه سنجش هوشیاری در کشور

مجری طرح "طراحی و پیاده سازی سامانه سنجش شناختی توانایی بیداری گفت:طراحی سامانه سنجش هوشیاری با هدف کاهش تصادفات در کشور با حمایت معاونت علمی انجام شد.

علی نحوی مجری طرح "طراحی و پیاده سازی سامانه سنجش شناختی توانایی بیداری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به  صدور جواز صلاحیت رانندگی حرفه‌ای"  اظهار داشت: در کشور ما حدود 37 درصد تصادفات  جاده‌ای به علت خواب آلودگی رانندگان است و سقف ساعات رانندگی مجاز توسط بسیاری از آنها رعایت نمی‌شود و در برخی مواقع دچار محرومیت از خواب یا اختلال خواب هستند.
 
وی ادامه داد: با انجام این طرح، سامانه تایید توانایی بیدار ماندن رانندگان در شبیه ساز رانندگی ایجاد می‌شود تا افرادی که مشکل بیدار ماندن دارند، در زمان صدور مجوز فعالیت ، غربالگری شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یاد آور شد: طرح در مرحله پایلوت است و به زودی با همکاری محققان همکار، آزمایش بر روی داده‌های اصلی را آغاز می کنیم.

نحوی عنوان کرد: تحقیقات مختلفی در این زمینه در کشور انجام شده است، اما این طرح نخستین پژوهش جامع صلاحیت سنجی توانایی بیدار ماندن رانندگان با استفاده از انواع مختلف حسگرها با رویکرد بین رشته‌ای  است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار