ساخت اولین خودروی مسابقه‌ای خودران+تصاویر

اولین نمونه از خودروهای خودران الکتریکی هوشمند رونمایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که متولی مسابقات فرمول E (خودروهای مسابقه‌ای تمام الکتریکی) است، سال گذشته از همکاری با شرکت کینتیک برای نخستین دور از مسابقات خودروهای خودران (Roborace) خبر داد و حالا گزارشها حاکی از اینست که اولین نمونه از یک خودروی رباتیک برقی هوشمند رونمایی شده است.

این خودرو "DevBot" نام دارد و به تیم سازنده اجازه می‌دهد تا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که قرار است روی خودروی رباتیک (Robocar) استفاده شود، روی آن آزمایش کنند.

ساخت اولین خودروی مسابقه‌ای خودران+تصاویر

این نمونه آزمایشی برخلاف خودروی رباتیک از یک کابین برخوردار است تا توسط یک راننده یا رایانه هدایت شود و سازندگان بتوانند درک کاملی از فکر و حس خودرو در یک مسابقه اتومبیلرانی را در کنار اطلاعات واقعی و جامع بدست بیاورند.

خودروی DevBot با همان سیستم پیشرانه، حسگرها، سیستم محاسباتی و فناوری ارتباطی مجهز شده که خودروی رباتیک از آن برخوردار است. روبوکار توسط دانیل سیمون طراحی شده و قرار است تا اواخر سال جاری رونمایی شود.

مسابقات Roborace در کنار مسابقات فرمول E انجام خواهند شد. خودرو توسط یک مغز هوش مصنوعی مرکزی Nvidia با استفاده از دوربینها و حسگرهای رادار به منظور هدایت خودروهای کاملا برقی در خیابان‌های باریک شهر کنترل می‌شوند.

ساخت اولین خودروی مسابقه‌ای خودران+تصاویر

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.