روسیه خواستار توافق نظامی آمریکا و سوریه شد

روسیه به آمریکا پیشنهاد داد برای جلوگیری از رویارویی هواپیماهای جنگی خود با بمب افکن های سوری به منظور اجرای یک پروتکل همکاری نظامی دو جانبه در این زمینه با سوریه توافق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پنتاگون با اعلام اینکه اخیرا بمب افکن های آمریکایی و سوری بر فراز حلب در شرایط رویارویی احتمالی قرار گرفته بودند و امکان برقراری تماس و هشدار رادیویی نیز وجود نداشت، سوریه را تهدید کرد، در صورت لزوم اقدام لازم را انجام خواهد داد.

روزنامه ایزوستیا امروز (سه شنبه) نوشت: وزارت دفاع روسیه با توجه به تحویل بمب افکن های سوخو 24 ام به سوریه و همچنین تعمیر چند فروند دیگر که امکان بیشتر شدن این پروازها را فراهم می کند، پیشنهاد برقراری پروتکل جلوگیری از برخورد هوایی بین واشنگتن و دمشق را به آمریکا داده است.

بنا به این گزارش، هواپیماهای سوخو 24 ام در نبردهای حلب علیه تروریست ها نقش موثری دارند و روسیه در شرایط کنونی از این بمب افکن ها برای انهدام اهداف مهم استفاده می کند. 

یک مقام دفاعی روسیه به ایزوستیا گفته است: افزایش پرواز هواپیماهای سوریه ممکن است پیامدهایی داشته باشد، زیرا نظامیان این کشور کانال های ارتباطی لازم را با همتایان آمریکایی خود ندارند.

بنا به این گزارش، مسکو به آمریکا پیشنهاد کرده همانند پروتکلی که با روسیه دارد در چارچوب یک توافق با سوریه نیز مشارکت کند.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار