موافقت جامعه داروساز‌ها اصل فعالیت داروخانه‌های گیاهی

رئیس انجمن ملی داروسازان ایران گفت: جامعه داروسازی با اصل فعالیت داروخانه‌های گیاهی مشکلی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش سالیانه انجمن ملی داروسازان ایران با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و مژده‌ای آذر رئیس انجمن داروسازان و جمعی دیگر از مسئولان این عرصه صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است.

در این مراسم شانه‌ساز رئیس انجمن ملی داروسازان ایران با بیان اینکه طی سال‌های پس از انقلاب صنعت داروسازی خدمات بسیاری ارائه کرده گفت: قریب به 99.7 درصد از داروهای مورد نیاز داخل کشور تولید شده که این مهم را مدیون همت جامعه داروسازی است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی توسط جامعه داروسازی ایران تحقق یافته که امیدواریم زمینه لازم برای ظهور توانمند‌سازی این افراد وجود داشته باشد.

شانه ساز به بخش‌های اخیر سازمان غذا و دارو اشاره داشت و اظهار کرد: در خصوص داروخانه‌های گیاهی این انتظار وجود دارد که کارشناسی بیشتری برای آن فراهم شود و جامعه داروسازی با اصل فعالیت این بحث مشکلی ندارد.

وی به بحث حق فنی داروسازان اشاره داشت و عنوان کرد: در این زمینه نگرانی وجود دارد که از توامندی‌های وزیر بهداشت پتانسیل این مسئله تحقق یافته همانطور که در کشور‌های پیشرفته این توانمندی علم نیز مورد توجه قرار می‌گیرد اما در داروسازی ایران شاهد این مسئله نیستیم که تجلی آن نیازمند همکاری وزیر بهداشت و انجمن داروسازان است.

لزوم توجه به انجمن‌های صنفی داروسازان
مژده‌ای آذر و رئیس انجمن ملی داروسازان ایران در افتتاحیه انجمن علمی داروسازان با اشاره به اینکه داروخانه‌های گیاهی باید سلامت‌کده‌ها تأسیس شود گفت: انجمن‌های صنفی از جمله مواردی هستند که به آن‌ها بها داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: اساس مردم‌سالاری تشکیل انجمن‌های صنفی و توجه به آن است و حتی هیئت مدیره نباید توسط دولت انتخاب شود.

مژده‌ای با اشاره به اینکه باید در انجمن‌های صنفی افرادی تربیت شوند که برای آینده کشور مفید باشند گفت: بدون توجه به انجمن‌های صنفی این نهاد‌ها از اهداف خود دور می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.