افتتاح 60 پروژه در دانشگاه پیام نور همزمان با هفته دولت

رییس دانشگاه پیام نور گفت: پنجاه پروژه در هفته دولت در این دانشگاه افتتاح و 270 پروژه نیمه تمام مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی، پژوهشی و عمرانی صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: قریب به 400 پروژه نیمه تمام در این دانشگاه وجود داشت که ‌59 مورد آنها در دهه فجر سال گذشته افتتاح و 60 پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 270 پروژه نیمه تمام  باقی مانده است، اظهار داشت: از معاونت مالی دولت تدبیر و امید با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور می خواهم که استانداران با توجه به بند 180، از سهم دو درصدی پول نفت برای کمک به مسئله آموزش و توسعه علم در مناطق محروم استفاده شود.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر گسترش زبان فارسی مرکز زبان فارسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان خارجی افتتاح شده و این مرکز بر اساس آموزش مبتنی بر آی تی تلاش ویژه‌ای در جهت گسترش این زبان شیرین و جذب دانشجویان خارجی می‌کند.

رستمی ابو سعیدی یادآور شد: واحدهای بین‌المللی این دانشگاه به صورت آنلاین از خدمات این دانشکده استفاده و دوره‌های کوتاه مدت زبان فارسی برای دانشجویان خارجی به صورت آنلاین در 64 واحد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: بیش از 500 محتوای جدید الکترونیکی با شروع سال تحصیلی جدید تهیه شده و قرار است هزار و 539 عنوان جدید دیگر در ترم تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

رستمی عنوان کرد: در راستای رسالت دانشگاه پیام نور سعی در ارتقای محتوای آموزشی الکترونیکی این دانشگاه کرده و قرار است از منابع تصویری آی پی تی وی در جهت آموزش بیشتر و همگانی مردم کشورمان انجام شود.

وی تاکید کرد: قرار است یک کنفرانس بین‌المللی در جهت جذب دانشجویان جهان اسلام و برای جلوگیری از اسلام حراسی با همکاری جامعه المصطفی سمیناری برگزار شده و رشته کارشناسی ارشد تحت عنوان صلح جهانی در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

در ادامه این مراسم فریدون مدیر کل وزارت علوم و مشاور وزیر گفت: مسئولیت خطیر آموزش عالی مبتنی بر توسعه علمی و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور است و دانشگاه علمی پیام نور با توجه به ویژگی‌های خاص خود نقشی اساسی در این زمینه ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف دولت ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی بوده که در چند سال اخیر خوشبختانه از لحاظ کمی دانشگاه‌های کشور رشد داشته و با توجه به اینکه بیش از 4.5 میلیون دانشجو و 70 هزار هیات علمی در کشور داریم تلاش می‌شود تا سطح کیفی دانشگاه ارتقا یابد.

استفاده از فرصت برجام برای تعاملات علمی با دنیا
فریدون ادامه داد: دانشگاه پیام نور در جهت کار‌آفرینی و ساماندهی آموزش عالی بازوی مهم این وزارتخانه محسوب می‌شود و این دانشگاه به همراه سایر مراکز آموزش عالی باید تولید علم کشور را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: تغییر و تحول در دانشگاه‌ها در جهت رفع مشکلات کشور و منطقه‌ای باید سریعتر انجام شود و این دانشگاه اقدامات خوبی در جهت بین‌اللمللی شدن در رقابت با سایر دانشگاههای دنیا بعد از زمان برجام انجام می‌گیرد و توصیه من این است که همه دانشگاههای کشور از این فرصت طلایی پیش آمده در جهت تبادلات علمی با سایر مراکز آموزش عالی تلاش کنند.


فریدون تاکید کرد: دانشگاه پیام نور در بعد منطقه‌ای ، بین ‌المللی و مالی با توجه به پتانسیل های موجود در آن می تواند مثمر ثمر باشد و عدالت آموزشی را در سراسر کشور اجرا کند.

وی اذعان داشت: دانشگاه پیام نور باید فرهنگ سازی و توسعه آن را برنامه کار خود قرار دهد و در بحث های بین المللی و ملی مسائل مختلف را شفاف سازی کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در مسائل مختلف و توسعه آزاد اندیشی و همچنین مطرح کردن ایده های مختلف باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

وی گفت: تحولات خوبی در زمینه پذیرش، تحقیق و پژوهش صورت گرفته و این مسئله باید در کل کشور در جهت توسعه فرهنگ و ایجاد علم و دانش و بالا بردن سطح علمی مردم در بین سایر مراکز آموزش عالی گسترش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار