با ترفند ایرانی قهرمانان المپیک ریو آشنا شوید! / هشدار به خانمها درباره "بادکش"+تصاویر

استفاده از روش بادکش درمانی به‌ عنوان روش درمان فیزیکی، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در المپیک ریو شاهد نشانه های کبودی دایره شکل روی بدن برخی از ورزشکاران جهان بودیم روشی که ورزشکاران المپیک از آن استفاده کردند نوعی درمان سنتی به نام بادکش‌درمانی است، تکنیکی که برای هزاران سال در ایران رواج داشته‌است.

در روایات، جهت درمان بیماری ها، شیوه های مختلفی بیان شده است. برخی از راه های درمانی، استفاده از درمان فیزیکی، بدون استفاده از دارو توصیه می شود. مانند: پرهیز، حجامت گرم و تر و حجامت گرم و خشک و ماساژ درمانی.در طب سنتی ایران‌ نیز بادکش درمانی سابقه‌ای طولانی دارد و توسط اطبای بزرگی چون ابوعلی سینا، رازی و … به‌کرات جهت درمان بیماری ها و دردهای مختلف تجویز شده است.

هنگامی که فردی به بیماری مبتلا می شود پزشک مربوطه داروهای مختلفی را تجویز می کند ولی همه دارو ها کم یا زیاد عوارضی را برای بدن شامل می شوند و عوارض ناشی از داروها، سبب بیماری ھای جدید می‌ شود که گاهی پس از تشخیص، غیرقابل‌ جبران است. در این میان استفاده از روش بادکش درمانی به‌ عنوان روش درمان فیزیکی، بسیار حائز اهمیت است.

با ترفند ایرانی قهرمانان المپیک ریو آشنا شوید! / هشدار به خانم ها درباره

محمد دریایی متخصص طب سنتی بیان کرد: حجامت و بادکش درمانی در خاورمیانه و ایران قدمتی هزاران ساله دارد. بادکش درمانی در تسکین درد نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و به دو صورت تر و خشک مورد استفاده قرار می گیرد در افرادی که دارای طبع سرد و تر هستند و در اصطلاح طب سنتی بلغمی مزاج‌اند، بادکش گرم و خشک کاربرد فراوانی دارد و جایگزین مناسبی برای حجامت تر است. یکی از تاثیرات مثبت بادکش درمانی در رفع گرفتگی‌ها و اسپاسم عضلات است.


وی در ادامه افزود : بادکش درمانی برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شود بیماری های خونی مانند کم خونی ، بیماری های روماتیسمی مانند آرتروز ، اختلالات باروری و بیماری های زنانه، بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه، فشار خون بالا، میگرن، اضطراب و افسردگی، سیاهرگ های واریسی. علاوه بر بیماری های ذکر شده این روش می تواند درد و التهاب سراسر بدن را کاهش دهد و آرامش و سلامت روحی و جسمی را ارتقا بخشد.

با ترفند ایرانی قهرمانان المپیک ریو آشنا شوید! / هشدار به خانم ها درباره

یکی از ویژگی‌های شاخص بادکش درمانی،درمان یبوست و از بین بردن کندی عملکرد دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌هاست. متخصصان طب سنتی در ایران برای افرادی که مبتلا به کندی عملکرد رودها هستند توصیه می‌کنند از بادکش ناحیه شکم برای بهبود این مسئله استفاده کنند.


این متخصص طب سنتی متذکر شد : از بادکش برای برطرف کردن چربی موضعی بدن، رفع تورم، خروج باد، رفع قولنج‌های دردناک از عضو درگیر، برگرداندن حس دست و پا، ایجاد آرامش و رفع خستگی و کسالت نیز استفاده می‌شود.بادکش درمانی روشی کم خطر و کم عارضه ای است، به خصوص اگر توسط فردی که در این کار مهارت و تخصص دارد، انجام شود هیچ ضرری را برای بدن شامل نمی شود .

با ترفند ایرانی قهرمانان المپیک ریو آشنا شوید! / هشدار به خانم ها درباره

دریایی در خصوص رابطه بادکش درمانی با چاقی موضعی اظهار کرد : اگر علت چاقی تجمع موضعی چربی باشد، بادکش با مکانیسم فراخوان خون به ناحیه‌ی پرچربی در سوزاندن چربی های موضعی مؤثر است.

خانم های باردار و خانم هایی که در دوران عادت ماهانه هستند نباید در طول این مدت عمل بادکش و حجامت را انجام دهند. همچنین از این روش میتوان به عنوان ابزار ماساژ و پیش تحریکی و رفع سرد مزاجی بانوان قبل از روابط زناشویی استفاده کرد و تاثیر زیادی در درمان خستگی مفرط بدن و ایجاد خون سازی و نشاط و شادابی پوست صورت و بدن در بانوان دارد .

منبع: جام جم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.