حذف کارت سوخت هنوز قطعی نیست

یک نماینده مجلس گفت:طرح دو فوریتی مبنی بر حفظ کارت سوخت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از تصمیم نمایندگان برای حفظ کارت های سوخت خبرداد و گفت : امروز اصلاحیه حذف کارت سوخت در قالب مجموع ماده واحده در مجلس صورت گرفت اما اگر در ماده جداگانه این امر به رای گذاشته می شد  به طور حتم رای نمی آورد.

وی تاکید کرد: نظر اکثر نمایندگان نیز همسو با حفظ این سامانه و کارکرد های آن است که بر همین اساس طرح دو فوریتی مبنی بر حفظ کارت سوخت در دستور کار قرار گرفته است هرچند که حذف این کارت از قانون به معنای کنار گذاشتن این سامانه به طور کلی نیست.

حاجی دلیگانی همچنین اذعان داشت: پس از طی این مراحل نتیجه قطعی در شورای نگهبان بحث و بررسی و در نهایت تایید یا رد خواهد شد.

وی در خصوص مزیت کارت های سوخت نیز اظهار داشت: این کارت منافع بسیار زیادی برای کشور داشته و دارد چراکه امکان مدیریت عرضه بنزین، برنامه ریزی، پیش بینی عرضه و تقاضا در سطح کل کشور را به دنبال خواهد داشت و یک پایگاه اطلاعاتی مطمئن در خصوص ناوگان حمل و نقل و مصرف آن ها است.

این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولین فراموش نکنند زمانی که واردات بنزین تحریم شد این کارت های سوخت بودند که به کمک دولت آمد تا مصرف را اصلاح و عرضه را مدیریت کند.


برچسب ها: کارت سوخت ، حذف ، قیمت ، دونرخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار