امکان جدید سامانه " 195 " وزارت ارتباطات؛

دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص کانال‌ها و سایت‌های مغایر با قانون و اخلاق

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات از امکان جدید دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص کانال‌ها، سایت‌ها و مجاری ارائه محتوای مستهجن، مغایر با قانون و اخلاق در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص کانال‌هاو سایت‌های مغایر با قانون و اخلاق
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرنقی زاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز از هفته دولت در خصوص فراهم شدن امکان جدید دریافت گزارش‌های مردمی در وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولین و مجموعه وزارت ارتباطات صیانت از محتوای ارائه شده در سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر فضای مجازی است.

وی افزود: هر چند در این زمینه وزارت ارتباطات با استفاده از انواع ابزارها و فناوری‌های و همچنین با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تلاش کرد تا نظارت کافی بر محتوای ارائه شده در فضای مجازی کشور داشته باشد اما کاربران فعال فضای مجازی نیز می‌توانند با ارائه گزارش‌های خود در زمینه صیانت بیشتر در زمینه فضای مجازی و رفع نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی به وزارت ارتباطات در این امر کمک کنند.

فرنقی زاد با بیان این موضوع که مشارکت مردمی در هر زمینه‌ای در کشور زمینه ساز تعالی و بهتر شدن آن شده است ادامه داد: تجربه نشان داد که هرگاه مردم ایران با مشارکت فعالانه خود در امری حضور یافتند زمینه‌های پیشرفت و تکامل در آن بخش بهتر فراهم گردید و لذا وزارت ارتباطات با آگاهی از دلسوزی و تعهد مردم در زمینه محتوای غیراخلاقی و مجرمانه و دغدغه آنها در خصوص صیانت و پاک‌سازی فضای مجازی  لازم دید تا از این ظرفیت بالقوه استفاده کند.

فرنقی زاد در ادامه با اشاره جزییات و نحوه ارسال گزارش از طرف مردم گفت: کاربران می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه 195 ( سامانه‌ی پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) و مراجعه به بخش "اعلام سایت‌های مغایر با قوانین کشور" هرگونه گزارش خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: سامانه 195 از هم اکنون آماده است تا هرگونه گزارش مردمی را در خصوص محتوای  شبکه‌ها، سایت‌ها، صفحات فضای مجازی، کانال‌ها، برنامه‌ها و نرم افزارها که شکل مجرمانه، غیر اخلاقی، مستهجن، ضد دین، مخالف با کیان خانواده و جامعه، مخالف با قوانین شرعی و عرفی و.. دارند دریافت کرده و به مسئولین مربوطه ارائه دهد.

فرنقی زاد در پایان با درخواست از همه کاربران و مردم ایران برای مشارکت در امر صیانت و سالم سازی فضای مجازی تاکید کرد: مشارکت فعالانه مردم و ارسال گزارش‌های خود در زمینه محتوای غیراخلاقی و غیر قانونی در هر بخش از فضای مجازی می‌تواند زمینه ساز محتوای فاخر و سالم در این فضا گشته و دغدغه مسئولین و خانواده‌ها را در خصوص عدم اثرگذاری منفی این محتواها بکاهد.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار