اصفهان؛

مهمترین طرح های استان در دولت تدبیر و امید

تحولات مهمی در مدت ۳ ساله دولت تدبیر و امید در استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به طول ۲۴۰ کیلومتر و باهدف صرفه جویی در زمان، سرعت و ایمنی در حال انجام گفت: این طرح به عنوان یکی از مهمترین طرحهای حمل و نقل در منطقه مرکزی ایران است و تاکنون عملیات زیرسازی این طرح زیر بنایی در فاصله اصفهان تا قم اجرا شده و در مجموع هفت میلیارد یورو برای کل پروژه از اصفهان تا تهران معادل سازی شده است.

رسول زرگرپور افزود: طرح کنار گذر شرق اصفهان به طول ۹۳ کیلومتر که از آزاد راه نطنز کاشاناصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان شیراز ختم می شود، به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های راه و شهرسازی استان است و با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان، کاهش آلودگی هوا و ایجاد سفری پاک اجرا می شود.

وی با اشاره به عقد قرارداد با سرمایه گذاران فرانسوی برای طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: بر اساس این توافق ترمینال خارجی ۲۵ هزار مترمربعی به ظرفیت دو میلیون مسافر در بازه زمانی دو تا دو و نیم ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند. با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه دو برابر خواهد شد.

استاندار اصفهان، افتتاح کنار گذر غرب اصفهان به طول ۹۳ کیلومتر، مذاکره برای راه اندازی خط ۲ قطار شهری اصفهان با کره جنوبی، پیشرفت ۹۵ درصدی طرح احداث بیمارستان خمینی شهر و بهسازی راه ها و مرمت آثار تاریخی را از دیگر طرح های مهم استان در دولت تدبیر و امید نام برد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.