پذیرش متخصصان در برخی رشته‌های پزشکی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود متخصص در برخی رشته های پزشکی در کشور، گفت: طی دو سال پذیرش متخصصان در برخی رشته‌ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین روز سفر خود به استان های خراسان جنوبی و رضوی، با حضور در شهرستان قائن از دانشکده پرستاری و مامایی و بیمارستان شهدای قائن و بخش در حال ساخت اورژانس این بیمارستان بازدید کرد.

وی گفت: خوشبختانه ساخت دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان قائن با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع از سال 90 آغاز شده و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر بهداشت همچنین از بخش های مختلف بیمارستان 120 تختخوابی  شهدای این شهرستان بازدید و با اهدای شاخه های گل از بیماران عیادت کرد. 

 هاشمی با اشاره به محدودیت توزیع متخصص در سطح کشور و این استان، بیان داشت: در برخی از رشته های تخصصی در کشور با کمبود روبرو هستیم و تا زمانی که نیروهای مورد نیاز تربیت و تجهیزات پزشکی تامین شوند، باید صبور بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در شهرستان قائن متخصص مقیم برای برخی رشته ها مانند جراحی مغز، چشم، گوش، حلق و بینی حضور ندارند و در برخی رشته های دیگر نیز تعداد متخصصان کافی نیست البته در پایان شهریورماه توزیع متخصصان آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم در مواردی که کمبود وجود دارد، کمک بیشتری کنیم.

 هاشمی تصریح کرد: در ایران با جمعیت 80 میلیون نفر، سالانه تعداد کمی پزشک متخصص و در برخی رشته ها  هر سال 30 نفر تربیت می شوند اما در طول دو سال گذشته ظرفیت برخی رشته ها 30 درصد افزایش داشت و چندین سال زمان می برد تا پذیرفته شدگان، فارغ التحصیل شوند.

 هاشمی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل بخش اورژانس و دیالیز بیمارستان شهدای قائن، یادآورشد:امیدوارم بتوانیم آسایش و آرامش بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

گفتنی است بخش در حال ساخت اورژانس بیمارستان شهدای قائن در زمینی با زیربنای دو هزار و 225 مترمربع در حال احداث است که تا کنون با صرف اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال، 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار