پلیس اسکاتلند حجاب را به لباس رسمی خود اضافه کرد

پلیس اسکاتلند اعلام کرد در راستای تشویق زنان مسلمان برای پیوستن به پلیس ، لباس جدیدی با در نظر داشتن حجاب طراحی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، افسران مسلمان پیش از این برای داشتن حجاب باید موافقت مسئولان را کسب می‌کردند، اما اکنون حجاب به طور رسمی برای لباس پلیس در نظر گرفته شده است.

انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند که برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با اقلیت‌های مسلمان در سال 2010 در این کشور راه‌اندازی شد، از این اقدام استقبال کرده است.

در همین حال، فیل گورملی، رئیس پلیس اسکاتلند، در این باره گفت: «نیروهای پلیس باید نماینده جامعه‌ای باشند که به آن خدمت می‌کنند.»

گورملی ادامه داد: «اعلام این مسئله مرا خوشحال می‌کند و از حمایت جامعه به ویژه جامعه مسلمانان و همچنین افسران پلیس و کارمندان استقبال می‌کنیم.»

وی افزود: «امیدوارم افزودن گزینه حجاب به لباس پلیس، به ادغام پیوستن افراد بیشتری کمک کرده و به مهارت‌های زندگی، تجارب و توانایی‌های شخصی که ماموران پلیس برای خدمت به جامعه باید داشته باشند، بیفزاید.»

گزارشی که اوایل سال جاری به اداره پلیس اسکاتلند ارائه شده بود، حکایت از آن داشت که چهار هزار و 809 زن در سالهای 2015 و 2016 خواستار پیوستن به پلیس بودند.

بنا بر این گزارش، 127 نفر از این متقاضیان از اعضای اقلیت‌های قومی بوده‌اند.

در همین حال، فهد بشیر، رئیس انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند، این اقدام را «گامی مثبت و در مسیر صحیح» برشمرد و افزود: «بدون شک این اقدام باعث تشویق بانوان مسلمان و اقلیت‌های مذهبی و قومی دیگر برای پیوستن به پلیس می‌شود.»

این در حالیست که اداره پلیس انگلیس در اردیبهشت 1380 حجاب را به لباس رسمی خود اضافه کرده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار