باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

خطر بازی در بوستان‌های کشور!/ تکرار تراژدی مرگ «فاطمه» و «علی»ها تا چه زمانی ادامه دارد؟


هر از چند گاهی شاهد حادث شدن رخدادهایی تلخ از مرگ کودکان و نوجوانان در بوستان‌های کشور هستیم اما براستی امنیت مفقود در چنین فضاهایی چگونه تامین خواهد شد؟


خطر بازی در بوستان‌های کشور!/ تکرار تراژدی مرگ «فاطمه» و «علی»ها تا چه زمانی ادامه دارد؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر از چند گاهی شاهد حادث شدن رخدادهایی تلخ از مرگ کودکان و نوجوانان در بوستان ها و پارک‌های شهری در کشور هستیم.

همین چند روز گذشته،خبر فوت علی 13 ساله در بوستان الغدیر باز هم اذهان و افکار عمومی را جریحه دار کرد، حادثه ای همچون جان باختن فاطمه پنج ساله در داخل آبنمای پارک و تکه تکه شدن بدن او در لابه لای پره های پمپ فواره آب،حادثه ای همچون سقوط مادر و دختر چهار ساله اش از بالای چرخ و فلک شهر بازی برازجان، برق گرفتگی دختر بچه 4 ساله و پسر 12 ساله به فاصله یک سال در بوستان قم و رخداد تلخ بوستان حاشیه بزرگراه نواب،شهر بازی گناباد،اردبیل و...هر کدام ماجرای پر غصه تلخی است که رخت سیاه بر تن خانواده ها نشانده است.

تمامی این حوادث تلخ، موید یک واقعیت است و آن فقدان ایمنی لازم و کافی در بوستان ها و پارک های تفریحی کشور که هر از چند گاهی مسبب رخدادی نامیمون می شود.

*مقصر کیست؟

در حادثه فوت فاطمه پنج ساله در آبنمای پارک،شهرداری و پیمانکار هر دو به دادگاه احضار شدند اما دست آخر پیمانکار مقصر شناخته شد.

البته بدون تردید یکی از مقصران اصلی چنین حوادثی پیمانکار خواهد بود اما سهم دستگاه ها و نهادهای شهری در ظهور و بروز چنین وقایع تلخی چیست؟

قطع به یقین سهل انگاری پیمانکاران در پروژه های اینچنینی بستر ساز حادث شدن چنین رخدادهای تلخی می شود و ظاهرا نگاه برخی از آنها به چنین طرح ها و پروژه هایی،صرفا به میزان سود دهی و مبالغی خلاصه می شود که مقرر است با اجرایی شدن طرح ها به دست آورند.

با همه این اوصاف و نقصان هایی که در عملکرد برخی پیمانکاران مشاهده می شود،نمی توان نقش کارفرمایان را نادیده گرفت،براستی میزان نظارت کارفرمایان در چنین پروژه ها و طرح هایی به چه میزانی است؟

به نظر می رسد آوار کردن صفر تا صد مشکلات بر سر پیمانکاران، به راه حلی قطعی برای لحاظ کردن نقطه ای پایان بر تکرار مجدد این رخدادها منتهی نخواهد شد.

*شهرداری ها موظف به اعمال نظارت هر چه بیشتر هستند

ایوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران،در گفت‌وگویی با رسانه ها اظهار کرد: تامین ایمنی پارک ها حقی است که انتظار تامین آن، ناروا نخواهد بود.

وی معتقداست باید شهرداری ها در تحققِ شایسته برون سپاری،ملاحظات لازم را مد نظر قرار دهند و حتی المقدور با پیمانکارانی طرف قرار داد شوند که به رعایت اصول و قوانین ایمنی اشراف و آگاهی دارند و خود را مکلف به تامین آن می دانند.

بدون شک، بخش خصوصی همواره در صدد کسب سود بیشتر است و در چنین شرایطی اعمال حساسیت های کارفرما از ضروریاتی است که باید در اولویت قرار گیرد، در غیر اینصورت مرگ فاطمه پنج ساله و علی 13 ساله آخرین خبرهای ناگوار مبنی بر از دست رفتن فرزندان این مرز و  بوم  نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه هر کی توی پارکها تاب میذاره چون بسرعت عقب و جلو میرن و به بچه هایی که از جلو و عقبشون رد میشن برخورد میکنن و همیشه استرس بچه ها رو بخاطر برخوردشون با تاب ها داریم و پارک رفتن زهرمارمون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
همین چندروز پیش یه بچه دوساله با مادرش رو کنار تیر برق بدون این که اصلا به چیزی دست بزنن تا حدمرگ برق گرفت تو یکی از شهر های استان بوشهر بندر امام حسن که خوشبختانه نجات پیدا کردند تا کی باید شاهد سهل انگاری شهرداری ها باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
پیمانکار کم کاری میکنه کارفرما برگ چغندره که بچه های مردم پر پر میشن کسی هم بهشون کار نداره این جریان تکرار میشه ناظر رو بکشن پای چوبه دار درست میشه
آخرین اخبار