ولدالشیخ: نباید مذاکرات صلح یمن را شکست خورده تلقی کرد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اظهار داشت: مذاکرات 90 روزه صلح یمن در کویت را نباید شکست خورده تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کونا، اسماعیل ولدالشیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن چهارشنبه شب طی سفر خود به عمان در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: 'نقش ما به عنوان میانجی مذاکرات درک مواضع طرف های مختلف و تفاوت دیدگاه ها و شناسایی جوانب مشترک است که در این راستا به هدف خود دست یافتیم'.

وی با اشاره به نشست پنجشنبه وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا در جده در ارتباط با بحران یمن، گفت: 'جهت گفتگو درباره آخرین تحولات مذاکرات صلح یمن در کویت و طرح های پیش رو برای آینده بحران یمن خواستار برگزاری این نشست شدیم'.
ولدالشیخ افزود: 'هرگونه راه حلی باید موارد مورد توافق طرف های درگیر را شامل شده و برای آنان قابل قبول باشد '.

لازم به ذکر است ولد الشیخ با هدف گفتگو بر سر آخرین تحولات بحران یمن و تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان ملل جهت پایان دادن به آن و از سرگیری نشست صلح سه شنبه وارد مسقط شد.

این در حالی است که عربستان پس از 17 ماه حمله به یمن، ضمن آن که نتوانسته است از قدرت نیروهای انصار الله یمن و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور بکاهد، تلفات بسیار زیاد نظامی، اقتصادی و سیاسی را متحمل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
ولد شیخ ، یکسال است ملت یمن را زیر بمباران های شدید جنگنده های ائتلاف ننگین سعودی معطل کرده است و از شکست نخوردن مذاکذات دم می زند !
آخرین اخبار