یاسوج؛

کاهش نرخ سه درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

کاهش سه درصدی نرخ بیکاری اولویت دولت در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار امروز و در هفته دولت با حضور در شهرک صنعتی یاسوج 3 خط تولید دستمال کاغذی را افتتاح کرد.
 
در این آیین وزیر کار با بیان اینکه همه باید برای کار و تولید تلاش کنیم، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باید برای رونق تولید و اشتغال همت بیشتری به خرج دهیم.

کاهش نرخ سه درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

این واحد تولیدی اشتغال 12 نفر و تولید روزانه 8 هزار عدد دستمال 100 برگ، 200 برگ و 300 برگ و به میزان ماهیانه 240 هزار برگ عدد دستمال را خواهد داشت.  
 
اعتبار در نظر گرفته شده یک میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید و آورده کارفرما 3 میلیارد ریال است.

کاهش نرخ سه درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

علی ربیعی وزیر کار در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای کاهش نابرابری ها و توازن منطقه ای اظهار داشت: تولید 25درصدی نفت کشور، داشتن 10درصد از منابع آبی ایران و جنگل ها و مراتع سرسبز از ظرفیت های این استان برای ایجاد فرصت های شغلی است.

وی تشکیل هسته های کارآفرینی، پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات بانکی صندوق امید و کارآفرینی و شروع عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی رفاهی تامین اجتماعی با 2 هزار فرصت شغلی از برنامه های دولت برای کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

ربیعی تصریح کرد: برای جمع بندی و برنامه ریزی دقیق در راستای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در این استان روز شنبه ششم شهریور شورای عالی اشتغال در تهران تشکیل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی تصرح کرد: محرومیت منطقه و بالا بودن نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویر احمد سبب شده دولت توجه ویژه ای برای ایجاد اشتغال در این استان داشته باشد.

نرخ بیکاری در استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 17درصد بوده و این درحالی است که میانگین شاخص بیکاری کشور 11درصد است.

دولت یازدهم توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.