اردبیل؛

افتتاح 517 طرح عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در استان اردبیل

به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 517 طرح عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتتاح متمرکز طرح های مختلف در این مکان مزین به نام ایثارگران ، اقدامی پسندیده است چون همه توفیق های نظام اسلامی در شکل گیری انقلاب و پیروزی دفاع مقدس مرهون خون با برکت شهدا و فداکاری ایثارگران است.

علی جنتی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای دولت ، خدمات شهیدان رجایی و باهنر را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برجسته و ممتاز توصیف کرد و افزود: در حالی که قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مردم در زندان های رژیم شکنجه می شدند شهید رجایی نیز به خاطر تسلیم ناپذیری و مقاومت هایش بیش از یک سال ، زندان انفرادی را تحمل می کرد.

وی گفت: آن بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی نیز با تمام توان در خدمت نظام اسلامی بود و شهید باهنر نیز در دوره مبارزات پیش از انقلاب اسلامی با همراهی آیت الله شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی منشاء خدمات موثر بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در اخلاص و فداکاری شخصیتی کم نظیر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ایثارگران مشعل های درخشان و هادیان راه راست هستند و در حالی که در محیط های پیشرفته مانند بلژیک و فرانسه انفجارهایی صورت می گیرد به رغم تلاش دشمن برای نفوذ، تخریب و ایجاد انفجار در کشور ما به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت و هوشیاری نیروهای نظامی ، دشمن از دستیابی به هدف های شوم خود ناکام مانده است.

جنتی گفت: دولت تدبیر و امید زمانی روی کار آمد که تحریم ها فشار می آورد و با عمل نکردن سیستم بانکی ، امکان تجارت خارجی وجود نداشت و اگر آن شرایط ادامه می یافت مانند عراق دوره صدام حسین ، وضعیت نفت در برابر غذا را تجربه می کردیم.

وی افزود: خوشبختانه با تدبیر و امید دولت یازدهم ، رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هیات مذاکره کننده ، عمده تحریم ها برداشته و بیش از 600 گشایش اعتبار برای خریدهای خارجی در کشور محقق شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سایه تلاش دولت ، فروش نفت از یک میلیون بشکه در روز به دو میلیون و 560 هزار بشکه افزایش یافته اما در سال قبل به دنبال کاهش قیمت نفت در جهان ، درآمد ما کاهش یافت و کاهش قیمت نفت بسیاری از کشورها را دچار مشکلات داخلی و کسری بودجه کرد.

جنتی بیان کرد: با این اوصاف در ایران اسلامی با تدبیر دولت یازدهم مشکل خاصی ایجاد نشد و تورم کاهش یافت و امسال نیز برای پایان دادن به رکود تلاش می شود و امیدواریم با همت مردم به این هدف مهم دست بیابیم.

وی ادامه داد: بنابر اظهار استاندار اردبیل بسیاری از تعهدات سفر هیات دولت به این استان مربوط به سال 93 محقق شده و طرح راه آهن میانه - اردبیل که تنها طرح باقیمانده از تعهدات آن سفر است باید با تلاش و پیگیری دولت به نتیجه برسد.

وی افزود: استان اردبیل سابقه ای بیش از چهار هزار سال دارد و به لحاظ آثار فرهنگی و تمدنی زیاد و مفاخر فراوان در رشته های مختلف حائز اهمیت است و باید بیشتر به این استان توجه شود.


ثبت روز بزرگداشت شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی


واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی کشور به بخش خصوصی


انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.