ایران در آستانه صادرات داروهای شرکت های دانش بنیان به اروپا

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در آینده نزدیک داروی بیوتکنولو‍ژی ساخت داخل به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

ایران در آستانه صادرات داروهای شرکت های دانش بنیان به اروپا/به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: حوزه بیوتکنولوژی در آینده رونق  پیدا کرده و شرکت‌های فعال در این حوزه از ارزش افزوده خوبی برخوردار می شوند.
 
وی بیان کرد: ما دانشجویان و دانشگاه‌های خوبی در حوزه بیو تکنولو‍ژی داریم و طی 2 سال اخیر در راستای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، صادرات داروهای بیوتکنولو‍ژی به روسیه صورت گرفته است. 
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در آینده داروهای بیوتکنولو‍ژی به اروپا صادر می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان از درصد سود بالایی برخوردار بوده و داروهای ساخت داخل به کشورهای چون روسیه، قزاقستان، سوریه و کشورهای منطقه صادر می‌شود. 
 
ستاری یادآور شد: اخیرا تفاهم نامه‌ای برای ایجاد ساخت مشترک دستگاه های بیوتکنولوژی در کشورهای ترکیه و مالزی به امضا رسیده که طبق این تفاهم ساخت آنها در اختیار شرکت های مربوطه قرار گرفته و آنها تمامی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. 
 
وی ادامه داد: صندوق زیست فناوری از شرکت‌های نوپای دانش بنیان همانند صندوق نوآوری حمایت می‌کند. 
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار