«گلستان در آتش»؛ داستانی از زندگی شهید باهنر

کتاب «گلستان در آتش» زندگی شهید محمد جواد باهنر را به شکل داستانی روایت می‌کند.

ابراهیم حسن بیگی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص دلیل نگارش کتاب «گلستان در آتش» گفت: پروژه‌ای توسط انتشارات سوره مهر شکل گرفت که از نویسندگان خواسته شد درباره زندگی بعضی از شهدای برجسته نگارش شود و من در بین شهدا شهید باهنر را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: در این کتاب زندگی شهید محمدجواد باهنر را با عناصر داستانی و تخیل در هم آمیخته ام ولی داستان بر اساس اتفاقاتی است که در زندگی شهید باهنر اتفاق می‌افتد. سعی کردم طوری این داستان را نگارش کنم که برای مخاطب جوان و نوجوان جذاب باشد. این کتاب تا کنون چهار بار تجدید چاپ شده است. 

حسن بیگی افزود: ما در دوران بعد از انقلاب مانند سایر مردم، تمام کارها و مراحل زندگی این شهید بزرگوار را پیگیری می‌کردیم و نسبت به او شناخت داشتیم اما برای نوشتن رمان، منابع و کتاب‌هایی که درباره این شهید بود مطالعه کردم و منابع را داخل کتاب آورده‌ام. به طور کلی با شناخت کامل، کتاب را نگارش کردم. 

این نویسنده خاطر نشان کرد: در حادثه 8 شهریور و انفجار دفتر نخست وزیری، شهید دستجردی نیز به شهادت رسید. وی یکی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی است که کمتر نامی از او شنیده‌ایم و در هنگام انفجار در دفتر حضور داشت.

وی در پایان گفت: من کتابی درباره زندگی این شهید بزرگوار نیز نگارش کردم. همچنین کتابی نیز درباره زندگی شهید چمران نوشتم. با نوشتن درباره زندگی شهدا، تلاش می‌کنم دینی را که نسبت به آنها بر گردن دارم تا حدی ادا کنم. 

لازم به ذکر است؛ حسن بیگی کتاب «شب ناسور» از نشر عبرت  را در دست انتشار دارد و «گیسو و چراغ جادو» و «پدر،پسر،روح الله » از دیگر کتابهای او است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار