علیرضا رضاداد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خطاهای پزشکی نباید همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد

هنرمندان و پزشکان هم ممکن است اشتباهاتی داشته باشند، اما نباید تحت تاثیر مسائلی قرار گیرد که همه چیز را تحت الشعاع خود قرار دهد.

علیرضا رضاداد مدیر داوران سینمایی اولین جشنواره فیلم سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعامل و همکاری جامعه پزشکان و هنرمندان در برگزاری جشنواره فیلم سلامت، گفت: پزشکان و هنرمندان، دو گروه مرجع کشور هستند که توجه زیادی به آن‌ها جلب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در هر دو جامعه پزشکان و هنرمندان، مثل تمام حوزه‌های دیگر کشور، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد، اما نباید این خطا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار دهد.

رضاداد با اشاره به پرونده پزشکی کیارستمی اظهار داشت: آن‌طور که ما خبر داریم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرونده عباس کیارستمی را به شکل جدی پیگیری می‌کند که هیچ حقی از کسی تضییع نشود.

وی تصریح کرد: بهرحال گرفتاری و مسائل سینمایی‌ها هم کمتر از جامعه پزشکان نیست، اما سینماگران اصرار بر پیگیری جدی پرونده پزشکی به‌ عنوان یک حق، نه تنها بخاطر کیارستمی، بلکه برای همه مردم جامعه داشتند.

رضاداد در خصوص میزان اقبال مردم به جشنواره سلامت، بیان کرد: خوشبختانه از روز اول همه برنامه‌های جشنواره به‌طور منظم برگزار شد و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود. من این اتفاق را نشانه اهمیت مسئله و حوزه سلامت برای مردم می‌دانم.

وی اظهار داشت: از نظر من جای چنین رویدادی خالی بود. انجمن‌های داوطلبانه نیز که با مردم در ارتباط هستند، از این موضوع استقبال و در این جشنواره شرکت کردند. چون مسئله مهم مربوط به مردم را که سلامتی است، درک می‌کنند. این جشنواره، رویدادی است که در آینده نیز موفق خواهد بود. 

مدیر داوران بخش سینمایی جشنواره سلامت در پایان عنوان کرد: به نظر من در دوره‌های بعدی گروه‌ها و انجمن‌های داوطلبانه فعال‌تر خواهند شد. آن‌طور که علاقه نشان دادند مشخص است که حضور گسترده‌تری خواهند داشت و امید است با یاری مردم و انجمن‌های داوطلبانه، به سلامتی جامعه توجه بیشتری نشان داده شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار