همدان؛

دیدارمجمع نمایندگان استان همدان با رئیس مجلس شورای اسلامی

آقای علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز بعدازظهر در تهران با مجمع نمایندگان استان همدان دیدار و بر ضرورت شناسایی محور توسعه در این استان تاکید کرد.

دیدارمجمع نمایندگان استان همدان با رئیس مجلس شورای اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محور توسعه استان همدان گردشگری است گفت : آماده سازی زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری استان با استفاده از بخش خصوصی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود : مشکلات و موانع سر راه توسعه گردشگری استان همدان باید برطرف و راه های جذب گردشگر نیز فراهم شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه اگر در لایحه برنامه ششم توسعه محور توسعه هر استان شناسایی شود می توان بر اساس آن یک برنامه ریزی 5 ساله تدوین کرد  گفت : با تدوین این برنامه نمایندگان هر استان هم متناسب با همین محور توسعه به تکلیف خود بهتر عمل می کنند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به اظهارات نمایندگان در مورد تعطیلی تعدادی از کارگاه های تولیدی در استان  گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در هر استان ظرفیت مناسبی برای زمینه سازی فعالیت مجدد واحدهای تولیدی است

دکتر لاریجانی  گفت : راه اندازی صنایع کوچک و متوسط در روستاها می تواند با ایجاد اشتغال و درآمد مناسب مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شود. دیدارمجمع نمایندگان استان همدان با رئیس مجلس شورای اسلامی

 رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی هم  به  مشکلات تامین آب شرب ، توقف احداث راه آهن ، معضل بیکاری و بی توجهی به توسعه گردشگری این استان اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه  موضوع بودجه سال 96 در دولت مطرح است تلاش برای تخصیص اعتبارات بیشتر امری ضروری است.

آقای امیر خجسته  افزود : بودجه عمرانی استان همدان 347 میلیارد تومان و بودجه جاری 133 میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر استان ها با شرایط مشابه همدان بسیار کم است.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : از 850 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری ، 155 میلیارد تومان وصول شده و قرار است400 میلیارد تومان هم اختصاص یابد اما 300 میلیارد تومان آن بلا تکلیف باقی مانده است.

 او با اشاره به معضل آب در استان هم گفت : با توجه به کمبود منابع آب استان و خشک شدن 20 حلقه چاه از 100 حلقه چاه آب شرب استان لازم است توجه ویژه ای از سوی دولت برای حل این مشکل اتخاذ شود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین به بلا تکلیفی راه آهن تهران همدان و همدان سنندج اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردم همدان راه اندازی راه آهن همدان است که با وجود پیگیری های متعدد از 270 کیلومتر خط راه آهن فقط 140 کیلومتر ریل گذاری شده است و به علت عدم تخصیص بودجه مابقی بلا تکلیف مانده است.

آقای خجسته  همدان را با هزارو 800 جاذبه گردشگری از مهمترین استان های گردشگری کشور بیان کرد و افزود : یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان غار علیصدر است که وضعیت نامناسب راه آن ، امنیت جاده ای این منطقه را کاهش داده است.

 در نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس مجلس شورای اسلامی هریک از نمایندگان با بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود بر ضروت توجه به توسعه گردشگری ، وضعیت نامطلوب فضاهای ورزشی ، مهاجرت روستاییان ، بیکاری ، مشکلات کشاورزان ، وضعیت نامناسب راه های استان و کمبود آب بویژه آب شرب و اهتمام دولت برای حل مشکلات تاکید کردند .

استان همدان با یک میلیون و هشتصد و شصت هزار نفر جمعیت نه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.