زنان پلیس کانادا می‌توانند باحجاب باشند

پلیس کانادا اعلام کرده از این پس زنان پلیس مسلمان می‌توانند به همراه یونیفرم قرمز رنگ و کلاه حجاب هم بر سر کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علت این تصمیم 'احترام به چندفرهنگی' و 'تشویق زنان مسلمان' به استخدام در این نیروی پلیس اعلام شده است.

پلیس سوار کانادا (آر.سی.ام.پی) که با یونیفرم‌های قرمز رنگ، چکمه‌های چرمی و کلاه‌های گرد و بزرگ به نمادی از کانادا هم تبدیل شده، علاوه بر وظایف فدرالی، در بسیاری از شهرهای کانادا ماموریت پلیس شهری و استانی را هم بر عهده دارد.

این نیروی پلیس در کانادا طی چند سال گذشته بارها با درخواست‌های مکرر برای تغییر قوانین خود در جهت آسان‌گیری و مطابقت با سیاست‌های چند‌فرهنگی دولت کانادا روبرو بوده است.

اکثر این درخواست‌ها از سوی ماموران مرد پلیس سوار بوده که در چند سال گذشته بارها درخواست کرده بودند به آنها اجازه داده شود ریش خود را بلند کنند.

سه دهه پیش هم پس از مناقشه‌های فراوان، پلیس سوار کانادا موافقت کرد ماموران هندی در صورت تمایل اجازه داشته باشند به جای کلاه پلیس‌سوار، از دستار و عمامه سنتی خود استفاده کنند.

از زمان تشکیل پلیس سوار کانادا در قرن نوزدهم، یونیفرم قرمز، چکمه‌های چرمی قهوه‌ای و کلاه‌های لبه‌دار کرم رنگ این نیروی پلیس که در آن زمان سوار بر اسب به غرب کانادا مامور شده بود تا بر تجارت ویسکی از آمریکا نظارت کند، یکی از نمادهای کانادا بوده است.

اکنون آر.سی.ام.پی سومین نیروی پلیس در کانادا است که با تسهیل قوانین خود، پس از پلیس تورنتو و ادمونتن به ماموران زن مسلمان اجازه حجاب داشتن می‌دهد.

پلیس متروپولیتن لندن ۱۰ سال پیش قوانین مشابهی را تصویب کرد.

در برخی ایالت های آمریکا، سوئد و نروژ هم قوانین مشابهی برای زنان پلیس مسلمان اجرا می‌شود.

منبع: جام جم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار