تبریز؛

برگزاری اردوی جهادی در مناطق عشایر نشین سراب

اردوی جهادی با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم ، دورافتاده و عشایر نشین دامنه کوه سبلان به همت بسیج سازندگی به مدت 7روز در شهرستان سراب آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در این اردو اکیپ هایی از جامعه بسیج پزشکی ، دامپزشکی ، مهندسین و رسانه ، با ارائه خدمات رایگان به کمک عشایر نشینان شتافتند . 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سراب گفت : اردوهای جهادی یک حرکت کم نظیر اجتماعی است که با ارزش ها ،هنجارها،باورهای اعتقادی و تعالیم دینی عجین شده و به جریان میدانی و اثرگذار در جامعه تبدیل شده است . 

سرهنگ کاظم قلعه،با بیان اینکه عشایر به عنوان تولید کننده مستقیم نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی دارند افزود: خدمت به این مردم ساده وصادق و محرومیت زدایی از مناطق عشایر نشین از اولویت های ماموریت سپاه در اجرای طرح اردوهای جهادی است . 

وی اظهار کرد : بسیج سازندگی سپاه ناحیه سراب در اجرای اردوهای جهادی یک روزه و طرح هجرت بسیج دانش آموزی رتبه اول استانی را داراست . 

دکتر جمیله حاج محمدی، مسوول اکیپ پزشکی این اردو گفت : امروز متفاوت تر از سایر روزهاست چرا که هر روز بیماران جهت معالجه به مطب مراجعه کرده و ویزیت می شوند ،اما امروز ما به دنبال بیماران در مناطق دور از دسترس و محروم هستیم . 

رئیس نظام پزشکی سراب از اینکه می تواند به سوگندنامه پزشکی اش به خوبی عمل کند ابراز خرسندی کرده و می افزاید: این اولین اردوی پزشکی است ولی ما در طول سال این حرکت جهادی را ادامه خواهیم داد . 

علی مقدسی ،مسوول اکیپ دامپزشکی اردوی جهادی نیز گفت : افتخار می کنیم که می توانیم به عشایر پاک دست و احشام این عزیزان بصورت رایگان و افتخاری خدمات ارائه دهیم . 

در این اردو علاوه بر ویزیت و درمان رایگان عشایر ،مسوولین حاضر با مشکلات کمبود مراتع ، راه ، آب ومخابرات این قشر زحمتکش جامعه آشنا شدند . 

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی در جمع مسوولین و عشایر گفت : امیدواریم با جذب و حمایت خیرین برخی از مشکلات عشایر از جمله راه و پل ارتباطی آنان را حل کنیم .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.