نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افسانه‌های کهن فارسی با آرمان‌های فرهنگی ما همخوانی دارند

میرکیانی گفت: افسانه‌های کهن فارسی، فشرده زندگی سنتی و شرقی مردم ما در قرن های گذشته است.

افسانه‌های کهن فارسی با آرمان‌های فرهنگی ما همخوانی دارند
محمد میرکیانی، نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه زندگی ایرانی، شرقی و سنتی ما مبنای داستان‌ها و افسانه‌های کهن و عامیانه زبان فارسی هستند، اظهار داشت: این داستان‌ها و افسانه‌ها همخوانی بسیاری با آرمان های فرهنگی ما دارند. یعنی در حقیقت فشرده زندگی سنتی و شرقی مردم ما در قرن های گذشته هستند. وقتی ما محصولات فرهنگی را براساس انها تولید می کنیم، نگاهی به زندگی شرقی و سنتی ایرانی داریم و به نوعی همان سبک زندگی در این آثار لحاظ می شود.

وی افزود: ما  امروز در عرصه های هنر نمایشی، سینما و رسانه ملی نیاز بسیاری یه ظرفیت های پایان ناپذیر متون کهن و عامیانه ادبیات فارسی برای تولید فکر، فرهنگ و محصولات فرهنگی داریم و با تکیه بر این متون و داستان ها، آثار فرامکانی و فرازمانی خوبی نیز برای بزرگسالان تولید کنیم.

نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» خاطرنشان کرد: متون کهن ما به دلیل ساختارهای متنوع هنری و ادبی و درونمایه ارزشمندی که دارند، می توانند به عنوان دستمایه تولید محصولات یا کالاهای فرهنگی برای گروه های سنی مختلف قرار گیرند. منتهی کسانی که می‌خواهند از این منابع غنی و پربار استفاده کنند، باید با ساختار، محتوا و درونمایه این آثار آشنایی داشته باشند؛ یعنی اگر بتوانند ساختار این آثار را به درستی دریافت و درک کنند، می توانند بر اساس متون کهن و عامیانه زبان فارسی آثار و برنامه های فرهنگی بسیاری را برای گروه های سنی مختلف - به ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان- تولید کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار