استفاده محتواهای الکترونیکی یادگیری استاندارد در برنامه درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از استفاده و تجاری سازی محتواهای الکترونیکی استاندارد خبر داد.

 محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در گفت گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، پیرامون ورود محتوای الکترونیکی در برنامه درسی و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای ارتقای کیفیت این امر گفت: یکی از رویکردهای که در برنامه‌های درسی به آن اشاره شده تنوع به کارگیری رسانه‌های متفاوت آموزشی است.

وی ادامه داد: همان طور که پیش از این هم اشاره شده بود باید نگاه وسیع تری به فرایند آموزش داشته باشیم و صرفا کتاب‌های درسی به منزله تنها راه یادگیری دانش آموزان استفاده نشود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی‌های موجود در این دوره بهره گیری از فضای مجازی برای ارتقای سطح آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا با برگزاری جشنواره‌های نظیر تولید محتوای الکترونیکی آموزشی سعی در شناخت پتانسیل‌های برتر این عرصه داریم.

محمدیان ادامه داد: با مشاهده تولیداتی که برای چنین جشنواره‌های فرستاده شده محتواهای استاندارد به تولید  تجاری رسیده و از آنها در کنار کتا‌ب‌های درسی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت چند رسانه‌ای بودن برای ارتقای سطح آموزش در کتاب‌های درسی مقاطع مختلف به این امر توجه شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند تفکر و سواد رسانه‌ای در پایه دهم و رشته تولید در هنرستان‌ها به اهمیت بحث رسانه و فلسفه تولیدات اشاره دارد.

وی عنوان کرد: با آگاه سازی دانش آموزان در خصوص رسانه‌های مختلف آموزشی و لزوم توجه به بسته‌های آموزشی استاندارد روند تعلیم و تربیت در مسیر بهتری حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.