با خرید این قرص ها، پولتان را دور نریزید!

این روزها کپسول های مکمل زیبایی از برندهای مختلف قفسه های داروخانه ها را اشباع کرده اما تحقیقات جدید بی اثر بودن آنها اثبات می کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به تازگی اعلام کرده اند که مصرف انواع کپسول های زیبایی بویژه آنها که دارای ماده کلاژن است کاملاً در ایجاد زیبایی در افراد بی اثر است و اکثر مواد تشکیل دهنده در این کپسول ها در معده هضم شده و هرگز به سلول های پوستی برای اثر گذاری نمی رسند.

متخصصان تغذیه اعلام کرده اند با اینکه انواع ویتامین ها وآنتی اکسیدان های ضروری در ترکیب کپسول های زیبایی وجود دارد اما بدن معمولاً از این ویتامین ها استفاده نمی کند و اسید معده آنها را ذوب کرده از بدن خارج می شوند.

بر این اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت بدن و زیبایی پوست ومو سعی کنند از ویتامین های طبیعی که درمیوه ها ، سبزیجات، حبوبات و سایر مواد غذایی وجود دارد استفاده کنند و به سراغ ویتامین های شیمیایی نروند.

برترین ویتامین ها برای بدن، ویتامین C،E ، D وویتامین A است و در بین آنتی اکسیدان ها نیز لیکوپن و نیز اسیدهای چرب امگا 3 است.

محققان کالج کینگز لندن اعلام کرده اند، C قوی ترین ویتامین برای حفظ جوانسازی پوست است و می تواند این عضو از بدن را از معرض اشعه های مضر خورشید در امان نگه دارد که عامل اصلی در بروز چین و چروک و پیر پوستی به شمار می آید.

ویتامین C ، یک ویتامین ناپایدار است و به سرعت تجزیه می شود به همین دلیل لازم است از ویتامین E به عنوان یک تثبیت کننده برای آن استفاده کرد و این دو ویتامین را در مواد غذایی با همدیگر مصرف کرد. ویتامین C در انواع مرکبات و ویتامین E در دانه های آجیل ، اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای وجود دارد . 

ویتامین D نیز برای کلاژن سازی و جلوگیری از افزایش سن پوست بسیار مفید است و توسط نور خورشید در اثر تماس با سطح بدن ساخته می شود اما براساس تحقیقات عده زیادی از افراد در سراسر جهان با کمبود این ویتامین مواجه هستند و باید در ساعات امن در معرض نور خورشید قرار بگیرند. مواد غذایی حاوی این ویتامین شامل  شیر غنی شده با ویتامین D ، ماهی تن، زرده تخم مرغ و جگر گاو است.

لیکوپن نیز که در گوجه فرنگی وجود دارد یک آنتی اکسیدان فوق قوی برای از بین بردن سلول های مضر بدن یا همان رادیکال های آزاد است و می تواند سبب کاهش نشانه های پیری و چین و چروک در صورت شود.

کارشناسان مصرف حدود 14 میلی گرم از لیکوپن سه بار در روز را برای کاهش عوارض ناشی از آسیب نور خورشید ضروری می دانند.

ویتامین A یکی از چالش برانگیزترین ویتامین ها است که در حالی که مصرف آن ضروری است اما استفاده بیش از حد از این ویتامین بویژه در زنان باردار می تواند درشکل گیری و تکامل جنین اختلال ایجاد کند و سبب بروز نواقص مادرزادی در نوزاد شود.

بهترین منبع مصرف ویتامین A ، هویج است اما دوز بالای آن می تواند به کبد آسیب برساند.

کارشناسان اعتقاد دارند برای حفظ زیبایی وسلامت پوست به جای صرف هزینه برای خرید کپسول های گرانقیمت که بیشتر مواد تشکیل دهنده آن توسط دستگاه گوارش دفع می شود افراد از ویتامین های طبیعی ، کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنند و از استرس، استعمال دخانیات  و قرار گرفتن در معرض تابش شدید خورشید اجتناب کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بسیار عالی
وشفاف توضیح داده شده بود
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۱۷:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
خب ویتامین ها طبیعی هم پس از هضم در معده خارج میشن مهم جذب شدن ویتامین هاست
Iran (Islamic Republic of)
هیوا حسینی
۱۷:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
گلاب واسه خنکی وروشنی پوست خوبه از اب گوجه فرنگی هم واسه پوست خوبه
آخرین اخبار