اصفهان؛

افتتاح یکهزار و 610 طرح همزمان با هفته دولت در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: بیش از پنج هزار طرح با اعتبار بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال در طول سه سال فعالیت دولت یازدهم در این استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  امروزدر جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل استانداری برگزار شد، افزود: تعداد طرح های افتتاح شده در استان در سه سال گذشته هر سال نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با وجود محدودیت های بودجه ای و مشکلات موجود، این حجم از طرح ها در استان به بهره برداری رسیده و بخش خصوصی بصورت ویژه در افتتاح طرح ها شرکت داشته است.
وی با بیان اینکه امسال یکهزار و 610 پروژه با اعتبار بالغ بر 23 هزار و 800 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت با حضور پنج تن از اعضای هیات دولت در استان افتتاح می شود، اظهار کرد: اعتبار 86 درصد از این طرح ها از طریق بخش خصوصی تامین شده است که نشان می دهد استان اصفهان از این سرمایه عظیم بخوبی استفاده کرده است.
وی یادآور شد: سال 92 حدود هفت هزار میلیارد ریال طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان بهره برداری شد که امسال این رقم به بیش از 20 هزار میلیارد ریال رسید.
زرگرپور با اشاره به افتتاح 734 طرح مخابراتی در روز اول هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اصفهان، اردستان و کاشان و 44 طرح در شهرستان فریدونشهر در دومین روز این هفته افزود: پیش بینی می شود در نیمه دوم شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهوری شش طرح شاخص استان در حوزه فولاد مبارکه، تولید ریل در ذوب آهن، ورزشگاه نقش جهان و چند ایستگاه مترو به بهره برداری برسد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان قطب اقتصادی و صنعتی کشور است، گفت: در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری، بیشترین سرمایه گذاری در اصفهان صورت گرفته است و 10 درصد از کارگران کشور در این استان فعالیت می کنند.
وی افزود: بر همین اساس مسائل بیکاری در استان نمود بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل نیز نرخ بیکاری در اصفهان 2.5 تا 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
زرگرپور، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه بسته حمایتی دولت برای واحدهای صنعتی را از اقدام های شاخص دولت در رفع مشکل های اقتصادی برشمرد و گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اقدامات صورت گرفته 26 هزار شغل در استان اصفهان تثبیت شد.
وی اضافه کرد: در بسته حمایتی دولت نیز تاکنون چهار هزار و 300 واحد ثبت نام کرده اند که درخواست یکهزار و 500 واحد در سه ماه گذشته بررسی و ارائه تسهیلات به یکهزار و 200 واحد مصوب شده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: از میان واحدهای مصوب نیز پرداخت تسهیلات به 650 واحد در بانک ها تصویب شده است که از میان آنها تاکنون 140 واحد موفق به دریافت تسهیلاتی معادل یکهزار و 500 میلیارد ریال شده اند.
وی نرخ بیکاری را یکی از چالش های اصلی استان و کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که تلاش های زیاد دولت در این زمینه موثر واقع شود و روزی برسد که این تلاش ها بر بیکاری غلبه کند و وضعیت مثبتی را در استان شاهد باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر انسجام و اتحاد میان نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این استان گفت: از وزیران اصفهانی کابینه دولت نیز می خواهیم که برای حل مشکل های استان با نمایندگان هماهنگی بیشتری داشته باشند.
سیدناصر موسوی لارگانی، آب را معضل بزرگ استان خواند و افزود: مردم استان از زاینده رود، آب می خواهند.
وی همچنین خواهان نگاه ویژه به استان اصفهان برای تخصیص بخشی از زمین هایی که در اختیار پادگان های نظامی است، شد و گفت: مجلس نیز مصوبه ای در این زمینه داشته است.
نماینده فلاورجان همچنین خواهان رسیدگی به حقوق بازنشستگان نظامی، راه اندازی سریعتر موزه دفاع مقدس اصفهان و حمایت از هسا(صنایع هواپیماسازی ایران ) در اصفهان شد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر مدیریت یکپارچه برای حل معضل آب و تامین حقابه حقابه داران گفت: اصفهان با مشکل های دیگری مانند بیکاری، تعدیل نیروها و اشتغال مواجه است.
زهرا سعیدی، موضوع کارخانه پلی اکریل را برای استان اصفهان حیثیتی خواند و خواهان حل مشکل این واحد صنعتی بزرگ و رفع مشکل های کارگران آن شد.
وی همپنین خواهان بیشتر شدن حضور بانوان و جوانان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دولت روز پنجشنبه چهارم شهریور به نمایندگی از دولت به استان اصفهان سفر کرد.
شرکت در شورای اداری استان اصفهان، افتتاح طرح های استانی، دیدار با نخبگان استان، حضور در برنامه تلویزیونی زنده رود و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان از برنامه های سفر سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان به این استان است.
بدنبال انفجار تروریستی در هشتم شهریور سال 1360، محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند که بمنظور پاسداشت این بزرگان، هر سال از دوم تا هشتم شهریور به نام 'هفته دولت' نامگذاری شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار