چین به ارتش سوریه آموزش می دهد

سخنگوی وزارت دفاع چین از ارائه آموزش های پزشکی به ارتش سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، «وو کیان» -- سخنگوی وزارت دفاع چین -- از ارائه آموزش‌های پزشکی به ارتش سوریه خبر داد.

بر این اساس، وو کیان روز پنج شنبه در نشست خبری ماهانه خود در پکن با اشاره به سفر هفته گذشته یک مقام عالی رتبه ارتش چین به دمشق، از ارائه این آموزش‌های پزشکی به طرف سوری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امسال شصتمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پکن و دمشق است، گفت: «چین همیشه نقشی فعال برای حل و فصل سیاسی موضوع سوریه داشته است.»

وی گفت: «با توافق مقامات نظامی دو کشور، چین تجهیزات پزشکی، دارویی و دیگر کمک‌های بشردوستانه به منظور حل بخشی از بحران بشری (در سوریه) ارائه می‌کند.»

کیان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در چین انجام خواهد شد، افزود: «بر همین اساس، چین همچنین آموزش‌های پزشکی، پرستاری و دیگر مهارت‌های پزشکی (به سوریه) ارائه می‌دهد.»

گوان یوفی، رئیس دفتر همکاری‌ نظامی بین‌المللی چین، 26 مرداد با فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه، در دمشق دیدار کرد و درباره گسترش همکاری‌های نظامی میان دو کشور از جمله آموزش نیروهای ارتش سوریه گفتگو کرد.

یوفی پس از این دیدار گفت: «ارتش سوریه و چین از دیرباز روابط نزدیکی داشته‌اند. نیروهای نظامی چین مایل به تقویت روابط و همکاری با ارتش سوریه هستند.»

بنا بر این گزارش، طرفین همچنین دربارۀ آموزش‌‌ نظامی نیروهای ارتش مذاکره کرده و در خصوص ارائۀ کمک‌های بشردوستانه به سوریه از سوی ارتش چین «به توافق رسیدند».


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار