سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران به پایان رسید

اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات دعا خوانی، اذان، حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در استان تهران در امامزاده عبد الله شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات دعاخوانی، اذان، حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم استان تهران، در امامزاده عبد ‌الله شهر ری برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام و المسلمین هاشم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص چگونگی برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات توضیحاتی را ارائه کرد. 

سپس حجت الاسلام و المسلمین محسن رنجبر، کارشناس مسائل مذهبی در خصوص ویژگی انسان های نیک گفت: انسان های راستین مانند کمانی هستند که به عقب کشیده می شوند و لحظه ای از دیگران عقب می مانند، اما یک شبه راه صد ساله را طی می کنند.
 
وی افزود: انسان های نیکوکار مانند گل می مانند. زمانی که کنار آنها هستید، از همجواری با آنان لذت می برید.  

رنجبر در خصوص بخشندگی انسان اظهار کرد: بخشش مال، باعث کمبود آن نمی شود بلکه مانند گل، به زندگی انسان طراوت می دهد.

وی اضافه کرد: سرو بودن و گل بودن تمامی خواسته خداوند از انسان‌هاست. یعنی انسان مانند سرو هرچه رشد کند، کامل‌تر می شود و مانند گل خوشبو، جذاب و بخشنده است. زمانی انسان مانند سرو و گل می‌شود که عاشق باشد. عاشق خدا بودن، زندگی عابدانه را به همراه دارد.
 
رنجبر ادامه داد: اینکه عده‌ای می گویند، زندگی دیگران ارتباطی با ما ندارد، صحبت غلطی است. برای شاد شدن باید دیگران را شاد کرد. یعنی انسان هر چه نسبت به دیگران خوبی کند، خودش هم خوبی می بیند.

وی در خصوص تعریف شیعه گفت: شیعه یعنی اینکه انسان هر کاری که انجام می دهد، آن را با سنت امامان مطابقت دهد و در تمامی زندگی پیرو ائمه معصومین علیهم السلام باشد.
 
پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رنجبر، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادگان گفت: عمل به آموزه های قرآن کاری است که آزادگان انجام  دادند.

وی افزود: برادرم شهید ابوترابی فرد که مسئولیت اسرا در زمان جنگ تحمیلی را برعهده داشت، نقل می کرد که نظامیان عراقی از اسیران ایرانی تعجب می کردند. این تعجب به دلیل ایمان، امید و مقاومت فراوان آزادگان بود.
 
ابوترابی فرد اضافه کرد: فرهنگ دینی کشور ایران، اشخاصی چون امام خمینی(ره)، شهدا و آزادگان را تربیت کرده است.

در پایان این مراسم نفرات برتر این دوره، جوایز خود را دریافت کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار