توزیع داروهای رایگان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت این دانشگاه در مناطق تحت پوشش خود برخی از داروها را به طور رایگان توزیع می کند.

محمد شریعتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات این دانشکده در راستای طرح تحول سلامت اظهار کرد: با نظارت دقیق بر عملکرد و مکانیسم پرداخت سرانه ای و عملکردی، کارهای مهمی در بخش بهداشت انجام شده و داروهایی به طور رایگان و با استفاده از بودجه دانشگاه برای تمام مناطق تحت پوشش جنوب تهران، اسلامشهر و شهرری تامین شده است. 

وی تصریح کرد: این داروها شامل قطره آهن، مولتی ویتامین، اسیدفولیک، قرص کلسیم و پرل ویتامین D هستند که هر یک از آنها به گروه های خاصی از مردم باید داده شود و این حمایت داویی در مناطق تحت پوشش که افراد وضعیت معیشتی متوسطی دارند، ارزشمند است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تکمیل تمام شبکه های بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج اولیه حاصل از استقرار و ارائه خدمت بسیارخوب بوده اما بیشتر فعالیت هایی که باعث ارتقای سلامت مردم می شود دیربازده و زمانبر است. 

وی با بیان اینکه تاثیر مراقبت های بهداشتی در سلامت افراد در کوتاه مدت قابل اندازه گیری نیست، اظهار کرد: اشخاص در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی در محل سکونت خود از خدمات ارائه شده بهره مند شوند. 

شریعتی افزود: افراد در مناطق تحت پوشش دانشگاه از پرونده الکترونیک سلامت برخوردار هستند و در صورت نواقص آن می توانند پرونده خود را تکمیل کنند. 

وی با اعلام اینکه در طی سال گذشته 16.9 میلیارد تومان صرف تامین و تجهیز واحدهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران شده، بیان کرد: در راستای طرح تحول سلامت 208 پایگاه فعال شده که 150 واحد از آنها را با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی کردیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار