باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شکست سنگین "ارتش آزاد" و تحویل "داریا" به ارتش سوریه/آمپاس سیستماتیک "جیش الفتح" در ریف حلب + نقشه جزئیات

اگر بخواهیم به وضعیت میدانی سوریه در 24 ساعت اخیر نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که استان "حلب" درگیری های شدیدی را تجربه کرده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وضعیت میدانی شمال و جنوب سوریه روز به روز تغییر می‌کند و در این تحولات مقاومت تاکنون وضعیت قابل قبولی داشته است.

اگر بخواهیم به وضعیت میدانی سوریه در 24 ساعت اخیر نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که جبهه شمالی تقریبا روز پر ترافیکی را پشت سر گذاشته است. از "جرابلس" و حضور ارتش ترکیه در شمال سوریه بگذریم؛ جنوب غرب "حلب" هم وضعیت ویژه داشت.


***جنوب غرب «حلب»؛ رکود جبهه‌های نبرد

در جنوب غرب شهر "حلب" در دو روز اخیر تپه های "ام القرع"، "سریاتیل" و دانشکده‌های نظامی حومه این شهر بسیار خبرساز بوده است.

شکست سنگین

دو موضوع مهمی که در یک روز اخیر در ریف حلب رخ داده، دفع حملات پی در پی "حبیش الفتح" به ارتفاعات "ام القرع" توسط ارتش سوریه و فتح شهرک "الجویه" در شمال غرب "راموسه" بوده است.

شکست سنگین

نکته قابل طرح درباره جنوب غرب "حلب" پیشروی‌های قابل توجه ارتش سوریه در پروژه آپارتمان‌های 1070 بوده و تقریبا 30 درصد پروژه آپارتمانی مذکور آزاد شده است و تلاش برای پاکسازی بقیه منطقه ادامه دارد.


**تسلیم شدن تروریست های تکفیری در "داریا"

یک رخداد مهمی که در دو روز اخیر در جبهه سوریه مشاهده شده، اخباری مبنی بر تسلیم شدن دست کم 1000 تروریست تکفیری ارتش آزاد و جبهه النصره و خروج از "داریا" و انتقال به "ادلب" منتشر شده است.


منابع رسانه‌ای  گزارش دادند که قرار است تروریست‌ها سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل دولت بدهند و سپس از "داریا" در غوطه دمشق خارج شوند. با توجه به پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه در "داریا"، تروریست ها که شکست خود را قطعی دیدند، تصمیم گرفتند که از این منطقه خارج شوند.


***پیشروی‌های ارتش سوریه در "مزاع ریحان"

در جبهه "دوما" یکی از مهمترین رخدادهای 48 ساعت گذشته تصرف "مزارع ریحان" و پیشروی در مسیر مجتمع صنعتی "دوما" توسط ارتش سوریه بوده است. این پیشروی‌ها می‌تواند امیدواری‌ها را برای آزاد سازی این شهر و شکست تروریست‌های جیش الاسلام افزایش دهد.

شکست سنگین

ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه اگر «دوما»، «مسرابا»، «شینونیا»، «خوش دهری» و «اوتایا» را آزاد کنند، در جبهه غوطه به موفقیت مهمی دست خواهند یافت.

کارشناسان نظامی معتقدند در صورتی که ارتش سوریه در جبهه غوطه‌ها به پیروزی برسد، می‌تواند به تمرکز بیشتری در نبردهای "حلب" و "رقه" حضور پیدا کند و نیروهای انسانی بیشتری را در شمال سوریه به کار بگیرد.

هر حرکت ارتش سوریه (آفندی یا پدافندی) به صورت ویژه توسط رسانه‌ها و جاسوسان غربی آنالیز می‌شود؛ چرا که آمریکا برای کمک به جیش الفتح و جیش الاسلام به تاکتیک ارتش سوریه در جبهه شمالی و جنوبی نیازمند است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار