مشهد؛

نمی‌توان روی رشد اقتصادی نفت حساب کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت نمی‌توان روی رشد اقتصادی نفت حساب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اقتصادی به‌واسطه فروش نفت بوده است و نمی‌توان زیاد بر روی آن حساب کرد، در این‌ بین صنایع و کشاورزی متأسفانه تغییری را شاهد نبوده‌اند.

حمید گرمابی در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور در محل فرمانداری نیشابور با توصیه به حاضران در جلسه اظهار داشت: پشتیبان رهبر انقلاب باشید تا امنیت و ثباتی که در کشور شاهد هستیم حفظ شود، همه باید وجود رهبر انقلاب را قدر بدانیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما باید در هر پستی که هستیم خدمت کنیم و گره کار مردم را بازنماییم.

وی با اشاره به مشکلات دولت یازدهم تأکید کرد: خوشبختانه تورم تک‌رقمی شده است و به مقدار مطلوبی کاهش‌یافته است ولی هنوز از رکود خارج نشده‌ایم و دولت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری، دیگر مشکل دولت است که باید اقدامات درست و اصولی در دولت برای آن انجام شود.

گرمابی تأکید کرد: اگر رکود و بیکاری به‌عنوان دو معضل اصلی کشور حل نشود ممکن است کشور را به سمت بحران پیش ببرد.

وی با اشاره به عدم حل رکود بعد از برجام ادامه داد: روابط بین‌الملل ما در وضعیت خوبی قرارگرفته است ولی هنوز برجام نتوانسته است شرایط را برای کشور تغییر دهد تا بتوان از آن استفاده کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل عدم بازگشایی برجام تحریم‌های طولانی‌مدت و تأثیرات آن بر کشور است که نیاز به‌صرف زمان دارد تا دولت بتواند راهکارهای واقعی برجام را اجرایی کند.

گرمابی با اشاره به رشد اقتصادی پنج درصد کشور بیان داشت: برای شروع خوب است ولی به این دلیل که رشد اقتصادی به‌واسطه فروش نفت بوده است و نمی‌توان زیاد بر روی آن حساب کرد، دراین‌بین صنایع و کشاورزی متأسفانه تغییری را شاهد نبوده‌اند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در شهرستان نیشابور در سه محور کشاورزی که حدود 50 درصد مردم شهرستان مستقیم یا غیرمستقیم با آن ارتباط دارند، گردشگری که نیشابور جایگاه خاصی در کشور و جهان دارد و درنهایت صنعت اقدامات و فعالیت‌های اصلی خودمان را معطوف کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه بسته حمایتی صنایع که توسط دولت پرداخت می‌شود دارای مشکلات خاصی است که با تذکراتی که داده شد امیدواریم مشکلاتش کاهش یابد.

انتهای پیام/پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.