شمخانی: شرایط برای جهش روابط ایران و هند فراهم شده است

دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (جمعه) برای سفری دو روزه وارد فرودگاه ایندرا گاندی دهلی نو شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (جمعه) برای سفری دو روزه وارد فرودگاه ایندرا گاندی دهلی نو شد .

 وی هدف از این سفر را گفت وگو درخصوص مسایل منطقه ای، دو جانبه وچند حانبه دانست وتصریح کرد: دراین سفر ابعاد دفاعی، امنیتی وفرهنگی با مقامات هندی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

شمخانی گفت: در دورانی که تروریسم تصویر نامناسبی از اسلام را ارائه می دهد ، هند به عنوان یک کشور دارای جمعیت مسلمان، نقش مهمی در این مبارزه دارد.

سفر دو روزه شمخانی به هند در ادامه توسعه دیپلماسی منطقه ای ایران ودر چارچوب همکاریهای میان نهادهای امنیتی دو کشور انجام می شود.

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو است. پهناوری هند هفتمین کشور پهناور جهان است و دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین به شمار می آید.

هند بیش از سی و پنج شهر بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون تن دارد. هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به 3000 سال پیش از میلاد می رسد. هند سرزمین نژادها، زبان ها، آیین ها، و فرهنگ های فراوان و گوناگون است.

وی در بدو ورود به دهلی نو با اشاره به اشتراکات ایران و هند در زمینه های مختلف اظهار کرد ارتقاء همکاری های بین دو کشور در زمینه های سیاسی ،امنیتی ،دفاعی و اقتصادی مهمترین اولویت مسئولان دو کشور در دوران پسا برجام است .

وی تصریح کرد ارتقاء همکاری های همه جانبه با کشورهایی که در دوران تحریم های ظالمانه اقتصادی در کنار ما بودند مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد مشترکات تمدنی ،تاریخی و مذهبی میان دو کشور باتوجه به جامعه عظیم مسلمانان در هند ، زمینه مناسبی برای توسعه مناسبات فرهنگی میان دو کشور فراهم کرده است .

وی تصریح کرد: در شرایطی که تروریسم تکفیری با ارائه قرائت های دورغین از دین حنیف اسلام چهره مسلمانان را در جهان مخدوش کرده باید با افزایش ارتباطات هدفمند میان مسلمانان جهان با ریشه های اعتقادی فتنه تروریسم مقابله شود.

شمخانی قرار است بعد ازظهر امروز در نخستین برنامه کاری خود با 'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند دیدار و گفت وگو کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار