اهواز؛

تشریح دستاوردهای سه ساله دولت درخوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به تشریح عملکرد دولت در سه سال گذشته اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرج الله خبیر پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به تشریح عملکرد دولت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت های دولت در سه سال گذشته در حوزه های بهداشت و درمان، زیرساخت ها ، انرژی ، صنعت و اقتصاد تاثیرگذار بوده و نقش بسزایی در رفع بخش عمده ای مشکلات داشته است.

وی افزود: بحث طرح تحول سلامت از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفته و اعتبارات لازم به آن اختصاص یافت و در حوزه بهداشتی و درمانی تحول عظیمی در سطح کشور بخصوص در خوزستان ایجاد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: تا سال 1392 در حوزه درمان مشکلات عمده ای در سطح کشور و بخصوص خوزستان وجود داشت و مردم در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز و پرداختی ها با مشکلات جدی مواجه بودند و با تلاش دولت یازدهم تا اندازه زیادی این مشکلات برطرف شد.

وی گفت: با تلاش های این دولت بازار دارو که دچار نابسامانی بود ساماندهی شد و پوشش بیمه ای در سطح کشور به حداکثر رسید.

خبیر اظهار کرد: همچنین در زمینه بهسازی و نوسازی فضای بیمارستانی اقدامات خوبی در این دولت در سال های اخیر صورت گرفته و نیروهای متخصصی به نقاط مختلف استان اعزام شدند که تاثیر بسزایی در کاهش محرومیت ها داشت.

وی بیان کرد: ایجاد و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرها و بخصوص مناطق حاشیه ای نیز از دیگر اقدامات موثر دولت در جهت بالا بردن میزان رضایتمندی مردم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ساخت، نوسازی و تجهیز بیمارستان در مسجد سلیمان، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و دزفول از اقدامات خوبی بود که انجام شد و برخی از بیمارستان ها که غیرفعال بودند فعالیت خود را از سر گرفته اند.

وی افزود: همچنین باتوجه به اقدامات خوب وزارت بهداشت و درمان با طرف های ایتالیایی، ساخت یک بیمارستان دو هزار تختخوابی در اهواز در دستور کار قرار گرفته و طراحی و نقشه برداری آن نیز آغاز شده است.

خبیر همچنین ساخت یک بیمارستان تخصصی ریوی و چند مرکز تخصصی تشخیص سرطان در سطح استان را از دیگر برنامه های خوب دولت در ماه های آینده برشمرد.

وی همچنین به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه نیز دولتمردان در بخش مالی انضباط خوبی را ایجاد کرده و در بازار ارز نیز ثبات نسبی خوبی ایجاد کرده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کاهش تورم 43 درصدی و رساندن آن به زیر 10 درصد یکی دیگر از اقدامات مطلوب دولت بود و امید است که در سال جاری نیز بسیاری از مشکلات اقتصادی با همین تدابیربرطرف شود.

وی با بیان این که رشد قابل توجهی را در برداشت گندم داشته و تا دوسال آینده ذخیره گندم داریم تصریح کرد:در بحث کشاورزی نیز برنامه های خوبی در زمینه بهره برداری و آبیاری در دستور کار قرار گرفته و با این اقدامات میزان گندم برداشتی در استان خوزستان به 14 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

خبیر ادامه داد: همچنین در بحث صنعتی نیز رشد قابل توجهی داشتیم و تسهیلات خوبی نیز دراختیار صنعتگران برای خروج از رکود قرار گرفته است.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه هفته دولت در اهواز اشاره کرد و از مردم خواست تا با حضور در این نماشگاه از دستاوردهای دولت دیدن کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در سال جاری همزمان با هفته دولت ده ها طرح عمرانی در حوزه انرژی، راه و راه آهن، خدماتی و آموزشی، بهداشتی و درمانی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید که 12 میلیارد ریال برای این طرح ها اختصاص داده شده است.

وی همچنین به ساماندهی رودخانه کارون و توجه به بحث گردشگری آبی در سطح استان اشاره کرد و رونق گردشگری را بستر مناسبی برای درآمد زایی مردم آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان دانست.

خبیر تصریح کرد: درحوزه صنعت نیز اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته که با راه اندازی فولاد شادگان و دو واحد تولید فولاد در خرمشهر تا سال آینده تحول خوبی را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

وی همچنین به راه اندازی پالایشگاه بیدبلند2 در بهبهان اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه با تلاش مسئولان استان راه اندازی شده و به زودی شاهد ایجاد اشتغال خوبی را برای این منطقه خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهارکرد: راه اندازی کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان نیز یکی دیگر از اقدامات موثر دولت در رونق اقتصاد استان بود.

وی همچنین به حوزه راه و پروژه های دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: احداث آزادراه اهواز- اندیمشک یکی از اقدامات خوب در این دولت بوده که مطالعات آن آغاز شده و در سرمایه گذار آن نیز به زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.