دانشمندان پیش‌بینی کردند: زمین‌لرزهای مرگبار در راه تهران، لس‌آنجلس و استانبول

یک روزنامه انگلیسی نوشت زلزله‌های به مراتب مرگبارتر بعدی به احتمال زیاد تهران، لس‌آنجلس و استانبول را خواهند لرزاند.

دانشمندان پیش‌بینی کردند: زمین‌لرزهای مرگبار در راه ایران، لس‌آنجلس و استانبولبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی اکسپرس نوشت: دانشمندان با مطالعه سلسله زمین‌لرزه‌های مرگبار سال جاری میلادی در سراسر کره زمین، پیش‌بینی کرده‌اند موج ویرانگری از این زلزله‌ها در راه است. 

دانشمندان لرزه‌شناسی می‌گویند در سال جاری میلادی، حرکات صفحات تکتونیکی باعث بوجود آمدن شکافی در پوسته زمین شده است. در نتیجه این حرکات و شکاف بوجود آمده، زمین‌لرزه‌های ویرانگری در جنوب‌شرق آسیا، جنوب آمریکا و به تازگی در اروپا به وقوع پیوسته است. با این وجود، به نظر می‌رسد زمین‌لرزه‌های به مراتب مرگبارتری در راه هستند که ویرانی‌های عظیمی را بر جای خواهند گذاشت.   

این دانشمندان از سه شهر تهران، پایتخت ایران، لس‌آنجلس آمریکا و استانبول ترکیه به عنوان میزبانان بعدی موج ویرانگر اخیر نام برده‌اند. 

واقع شدن تهران بر روی سه گسل بزرگ، جمعیت بالای این شهر، ساخت بی‌رویه واحدهای مسکونی و استفاده از مصالح غیراستاندارد باعث شده است دانشمندان پیش‌بینی کنند در صورت وقوع زلزله، خسارات فراوانی به این شهر وارد خواهد شد.  

در ادامه گزارش به نقل از یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ایران، آمده است: احتمال وقوع زلزله 6 ریشتری در تهران 90 درصد است. 

بامداد چهارشنبه (سوم شهریور ماه) زمین لرزه ای به بزرگی 6 و دو ‌دهم ریشتر مرکز ایتالیا و مناطقی در ۱۰۰ کیلومتری شمال‌ شرقی رم، در نزدیکی پروجا را لرزاند. طبق گزارش ها در این زلزله که میان دو استان اومبریا و لاتسیو روی داد، بیش از 267 نفر کشته شدند. همچنین، بیشترین خسارت به روستای آماتریچه واقع شده است و ۸۶ نفر از ساکنان این روستای تاریخی تاکنون، جان خود را از دست داده‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
کل بودجه ایران رو بزارن فقط به مردم کمک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
اگه تهران زلزله بیاد یه فاجعه انسانی اتفاق میفته، بم که شهرستان بود اون همه کشته داد، این که دیگه پایتخته.
آخرین اخبار