طلایی المپیک در دورهمی به سوریان رای داد/ کامیاب ریو نابغه را بهترین خواند

قهرمان دسته 94 کیلوگرم المپیک در برنامه دورهمی، حمید سوریان را به عنوان بزرگ ترین ورزشکار ایرانی تاریخ نام برد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی کشورمان که به تازگی مدال طلای رقابت های المپیک ریو را کسب  کرد، به عنوان نخستین مهمان برنامه امشب دورهمی روبه روی مهران مدیری مجری این برنامه نشست.

مدیری ابتدا در مورد سختی کسب مدال طلای المپیک از مرادی پرسید که وی در پاسخ، گفت: بزرگ ترین آرزوی هر ورزشکاری کسب طلای المپیک است. من 12 سال، شبانه روز برای این هدف تلاش کردم. در این مسیر شکست هم وجود دارد که سختی کار را افزایش می دهد اما یقین داشته باشید اگر به صورت درستی هدف خود را دنبال کنید، به آن می رسید.

وی درمورد استرسی که در زمان برگرازی رقابت های المپیک داشت، توضیح داد: من حرکت نخست یک ضرب را از دست دادم و به همین دلیل لحظات سخت المپیک لندن به نظرم آمد اما خدا را شاکرم که با تمرکز روی تخته برگشتم و وزنه ها را بالای سر بردم.

مجری برنامه خندوانه با اشاره به این که مدال طلای المپیک مزد تمام زندگی سهراب مرادی است، از وی خواست دلیل این موضوع را توضیح دهد که وی خاطر نشان کرد: پس از تحمل سختی ها و حرف و حدیث های بسیار، این مدال جبران تمام زحماتم بود. زمانی که ورزشکاری مزد تلاش هایش را می گیرد، نفس راحتی می کشد.

در ادامه مهران مدیری به این نکته اشاره کرد که بسیاری از ما نمی توانیم هشت کیلو را بالای سر ببریم و اینقدر پررو هستیم و از مرادی پرسید چگونه با بالای سر بردن 221 کیلوگرم مظلوم است که وزنه بردار طلایی کشورمان با متانت خاصی جواب داد: این وزنه ها تحمل ما را زیاد می کند. در این لحظه بازیگر و کارگردان کمدی کشورمان به خوش اخلاقی، نجابت و خوش خنده بودن سهراب مرادی اشاره کرد.

مرادی در مورد ناباوری برخی افراد نسبت به قهرمانی وی در المپیک ریو، بیان کرد:  به هر حال این باور نداشتن، می توانست  تاثیر منفی روی عملکرد من داشته باشد که خوشبختانه این گونه نشد.

وی درباره سنگ اندازی های که در مسیر رسیدنش به طلای المپیک به وجود آمد، اظهار داشت: پس از ماجرای بازنشستگی ام با خود می گفتم که شاید کارم درست نشود. در حالی که سایر وزنه برداران با خیال راحت تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در المپیک انجام می دادند اما من درگیر کسب سهمیه در رقابت های کلمبیا بودم. وزنه برداری هم به گونه ای نیست که بتوان با تمام توان در تمام مسابقات شرکت کرد. بنابراین مجبور شدم سختی های زیادی را تحمل کنم.

در ادامه کارگردان و مجری برنامه دورهمی گفت که "من شنیده ام وزنه برداری لهستانی وجود دارد که مرادی دوست دارد سر به تن وی نباشد" آیا خیلی خوشحال شدی که این وزنه بردار فرصت حضور در المپیک را از دست داد که مرادی بیان کرد: با توجه به رکوردهای سال گذشته این وزنه بردار لهستانی، فکر نمی کنم وی رقیب سرسختی برای من باشد. حریف اصلی من در ریو وزنه بردار بلاروس بود که نایب قهرمان شد.

دارنده مدال طلای دسته 94 کیلوگرم رقابت های المپیک ریو، درباره زمان ازدواج خود، تصریح کرد: به دلیل مشغله ورزشی تاکنون به ازدواج فکر نکرده ام. در این لحظه مدیری از سهراب خواست با توجه به قهرمانی در المپیک به خود استراحت دهد و ازدواج کند که وی درمورد این درخواست، گفت: با این مدال طلا بیشتر می توانم به زندگی ام برسم. من هنوز عاشق نشده ام و فعلا به ازدواج فکر نمی کنم.

در ادامه این برنامه، پیام صوتی تبریک بهادر مولایی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان که در آخرین رکوردگیری قبل از المپیک، فرصت حضور در این رقابت ها را از دست داد به سهراب مرادی پخش شد که وی ضمن تشکر از مولایی، گفت: من از شنیدن صدای بهادر تعجب کردم و امیدوارم وی هر چه سریع تر با کسب سلامتی به صحنه وزنه برداری بازگردد. وی پس از خط خوردن بسیار ناراحت بود و به همین دلیل آن تصادف وحشتناک برایش رخ داد.

مدیری از سهراب با خنده پرسید، قصد انجام چه کاری با پاداش هنگفت (10 هزار دلار پاداش کمیته ملی المپیک) را دارد که وی جواب داد: با این پول هیچ کاری نمی توان انجام داد.

تهیه کننده برنامه دورهمی سپس به علاقه بیش از اندازه مرادی به خربزه اشاره کرد که وزنه بردار کشورمان گفت: آقای مدیری برایم جالب است که شما تا این اندازه به علاقه من به خربزه مطلع هستید.

مرادی درباره دلیل رو آوردنش به وزنه برداری، بیان کرد: برادرم ایوب هم در رقابت های وزنه برداری جوانان جهان شرکت کرد و البته در حال حاضر تا حدودی افت کرده است. به وسیله برادر بزرگ ترم به سمت وزنه برداری آمدم. در شهر ما سره لنجان اصفهان تنها امکانات همین رشته ورزشی وجود داشت و من هم تصمیم گرفتم وزنه برداری را دنبال کنم. موسسه قرض الحسنه ای در شهرم است که در آن یک تخته شکسته مخصوص وزنه برداری وجود داشت و من روی آن تخته تمرین می کردم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که با وجود سختی های پس از اعلام بازنشستگی ام، دستگاه ورزش کشور به خوبی از من حمایت کرد و فرصت بازگشت به تمرینات را به من داد چرا که 
مسئولان می توانستند خیلی راحت سهراب مرادی را کنار بگذارند.

مدیری نظر سهراب مرادی را در مورد بزرگ ترین ورزشکار ایرانی تاریخ پرسید که قهرمان المپیک ریو در پاسخ، اظهار داشت: ورزش ایران به حدی ورزشکاران بزرگی دارد که نمی توان به راحتی از کنار نام آن ها گذشت اما من حمید سوریان را خیلی دوست دارم.

در پایان این برنامه سهراب مرادی دوبنده خود در  رقابت های المپیک ریو را به موزه دورهمی اهدا کرد. از طرفی حامی مالی برنامه پنج سکه طلا و یک لوح تقدیر را به قهرمان وزنه برداری کشورمان تقدیم کرد.

یکی از مهمانان برنامه هم یک دسته گل را به نمایندگی از تمام مردم ایران به سهراب مرادی، اعطا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.