آغاز رسمی پرواز تجاری میان کوبا و آمریکا

با پرواز شرکت هوایی «جت بلو» آمریکا در روزهای آینده، پرواز تجاری میان آمریکا و کوبا پس از گذشت بیش از نیم قرن از سر گرفته می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، با پرواز شرکت هوایی «جت بلو» آمریکا در روزهای آینده، پرواز تجاری میان آمریکا و کوبا پس از گذشت بیش از نیم قرن از سر گرفته می شود.

آغاز رسمی پرواز تجاری میان کوبا و آمریکا

بر این اساس، مقام‌های دولتی کوبا پنجشنبه (4 شهریور) با اعلام این خبر افزودند: پرواز شرکت هوایی جت بلو در 10 شهریور(31 اوت) اولین پرواز تجاری میان دو کشور از اوایل دهه 1960 تاکنون خواهد بود. این هواپیما از فرودگاه «فورت لادردیل» در ایالت فلوریدا از زمین بلند شده و در شهر«سانتا کلارا» به زمین خواهد نشست.

ادواردو رودریگرز، معاون حمل و نقل کوبا در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت: «ازسرگیری پروازهای مستقیم منظم گامی مثبت است و به روند بهبود روابط میان دو کشور کمک می کند.»

آغاز رسمی پرواز تجاری میان کوبا و آمریکا

با از سرگیری این پرواز، برنامه پروازی جدیدی میان دو کشور مشتمل بر 110 پرواز آغاز می شود. در حال حاضر مجوز 90 پرواز در 9 فرودگاه کوبا به توافق دو کشور رسیده است.

رودریگرز افزود: «20 مسیر پرواز روزانه به هاوانا در نظر گرفته شده است و شرکت‌های هوایی از دولت امریکا خواسته‌اند تا تعداد این پروازها 3 برابر شود.»

واشینگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و در سال 1962 به طور رسمی این کشور را تحریم کرد.

در پی انقلاب سال 1959 کوبا، دو کشور عملا به دشمنان ایدئولوژیک یکدیگر تبدیل شدند؛ روابط واشینگتن و هاوانا حتی پس از پایان جنگ سرد نیز به صورت خصمانه باقی ماند.

دو کشور پس از 18 ماه مذاکرات پنهان که به اعلان بیانیه مشترک در 26 آذر 93 انجامید، درباره احیای روابط دیپلماتیک و آزادی زندانیان دو طرف توافق کردند.

امریکا و کوبا در 29 تیر 94 روابط دیپلماتیک خود را از سرگرفتند. با این وجود امریکا همچنان به تحریم‌های تجاری، اقتصادی و مالی خود که شرکت‌های امریکایی را از برقراری روابط تجاری با کوبا منع می کند، ادامه می دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار