اصلاح قوانین گمرکی عامل کاهش قاچاق

یک کارشناس اقتصادی گفت: قوانین گمرکی سختگیرانه باید برداشته شده تا کالای قاچاق از مرزهای پنهان کمتر وارد کشور شود.

اصلاح قوانین گمرکی و بهبود کیفیت تولید داخل زمینه ساز کاهش قاچاقپرویز حسابی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: قاچاق و واردات بی رویه باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی با ضرر و زیان فراوانی مواجه شوند و ضروری است برای حل این معضل دولت و تصمیم گیران اقتصادی کشور تدابیر لازم  را اتخاذ نمایند.

وی با بیان اینکه قوانین تجارت در حوزه مجوز ورود کالاها نیاز به اصلاحات دارد، افزود:برخی قوانین ناقص مانع افزایش تولیدات داخل و کاهش اشتغالزایی شده که علاوه بر آن تصمیمات غیر کارشناسی توسط افرادی که فاقد شایستگی لازم بوده اند نیز بر تشدید این امر دامن می زند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد، عنوان کرد: یکی از راه های خروج از رکود، بهبود کیفیت کالای ایرانی و کاهش قیمت تمام شده است.

حسابی در پایان با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق بیان کرد: باید قوانین گمرکی سختگیرانه برداشته شده تا کالای قاچاق از مرزهای پنهان کمتر وارد کشور شود؛ همچنین با نظارت بیشتر بر مرزها حتی الامکان از ورود کالای بی کیفیت جلوگیری شود تا کالای ساخت داخل بتواند از طریق ارتقای کیفیت خود توان رقابت در بازار جهانی را به دست آورد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار