بندرعباس؛

آخرین وضعیت پرونده کانتینرهای قاچاق در بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از احضار 24 نفر و بازداشت 6 متهم در خصوص پرونده کانتینرهای قاچاق در بندرعباس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید اسدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: 27 خرداد امسال، 2 کانتینر حاوی محموله قاچاق در ایست و بازرسی محور بندرعباس-سیرجان کشف و پس از بازجویی از رانندگان مشخص شد 4 دستگاه کانتینر دیگر نیز در انباری در بندرعباس دپو شده که پس از صدور دستور بازرسی، این4 کانتینر نیز کشف و مجموع کانتینرهای قاچاق به 6 عدد رسید.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، مشخص شد این کانتینرها مربوط به شخصی با هویت (ط-ح) است و پس از احراز و صحت اطلاعات متهمان و بررسی اسناد مربوطه شامل برگ اظهار و بارنامه های صادره صاحب کالای اصلی با هویت (م.ف) شناسایی و بازداشت شد.

اسدی در تشریح اقدامات مجرمانه متهمان گفت: این افراد با مراجعه به اداره گمرک و اظهار کالا در مرحله صدور بیجک الکترونیکی در محوطه اداره بنادر به کارمندان اداره گمرک که جعلیت  آنها را احراز کرده بودند، رشوه پرداخت می کنند.

اسدی بیان داشت: همچنین از قبل یک پروانه و یک قبض انبار تهیه کرده و با اضافه کردن شماره قبض انبار به صورت دستی و پرداخت رشوه به احدی از کارمندان با مهمور کردن آن به مهر گمرک چندین کانتینر دیگر را خارج می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: در این پرونده 24 نفر که 22 نفر آن ها از کارکنان شرکت های تحت قرارداد بنادر و گمرک هستند، احضار و تفهیم اتهام شده و مورد تحقیق قرار گرفتند که از این تعداد 6 نفر در بازداشت هستند و مابقی با وثیقه مناسب تا تکمیل تحقیقات آزاد شدند.
اسدی با بیان اینکه در این پرونده تاکنون مدارک و مستندات 111 کانتینر به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، افزود: متهمان در ادامه تحقیقات اعلام کردند که صاحبان کالا از روند قاچاق بی اطلاع بوده اند و خود آن ها به دلیل پرداخت نکردن عوارض و حقوق گمرکی اقدام به قاچاق کالا می کردند.

وی گفت: از طریق شعبه بازپرسی مراتب به مرکز جرایم سازمان یافته گمرک اعلام شده تا ادعای متهمان در خصوص پرداخت میزان وجه حقوق و عوارض گمرکی مورد کارشناسی قرار گرفته و قیمت دقیق و نوع کالاها به تفکیک هر کانتینر اعلام شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان افزود: این پرونده همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.