از كاهش 42 درصدی قيمت تجهيزات پزشكی تا تقويت اورژانس زمینی

معاون درمان وزارت بهداشت از كاهش 42 درصدي قيمت لوازم پزشكي، تقويت اورژانس زميني و بیمه شدن قریب به یازده میلیون نفر در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در كشور گفت: سهم هزینه‌های پرداختی از سوی مردم در صندوق بیمارستان در گذشته 37 درصد بود كه بخشی از آن درون مطب پرداخت می‌شد و بخش ديگر جهت خرید دارو و لوازم در خارج از بیمارستان هزينه می‌شد.

وي ادامه داد: از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 93 تا 5 تیر ماه 95؛ طی دو سال و دو ماه از آغاز برنامه طرح تحول نظام سلامت، 16 میلیون و 500 هزار بیمار بستری داشته ایم. خوشبختانه در پی اجراي اين طرح، دیگر لازم نیست مردم برای خرید دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان بروند.

وي با تاكيد بر اينكه 77 درصد از جمعیت کشور به شکل هدفمند تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند، اظهارداشت: قیمت های لوازم پزشکی کاهش فوق العاده‌ای داشته به طوری که شاهد کاهش قیمت لوازم پزشکی به میزان 42 درصد بوده‌ایم.

آقاجاني با بيان اينكه تعداد ایرانیان فاقد بیمه، که بیمه شده‌اند به 11 میلیون نفر می‌رسد، افزود: برنامه طرح تحول فقط مختص خدمات بستری نبوده و شامل موارد سرپایی هم هست و خدمات ویزیت برای بیماران ارایه شده است. همچنین حدود ۱۷ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در 658 کلینیک ویژه سراسر کشور قریب به 80 میلیون بار ویزیت انجام داده‌اند. 

وی در ادامه افزود: خدمات ویزیت در حوزه دولتی در حال حاضر به ۳۲ درصد کل ویزیت ها رسیده و در این رابطه اقدام به ساخت ۲۵۰ پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کرده‌ایم.

معاون درمان بهداشت در پايان برنامه كارنامه راديو سلامت با بيان اينكه در اورژانس هوایی و زمینی برای انتقال بیماران به بیمارستان ها اقدامات لازم صورت گرفت، اظهاركرد: با اینکه بالگرد تخصصی نداریم، ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی احداث شده است. از طرفی ۴۲۰۰ مصدوم طی ۲۶۰۰ پرواز مصدومین جابه‌جا شده‌اند. اورژانس زمینی را تقویت کرده و حدود ۱۶۰۰ دستگاه آمبولانس تدارک دیدیم. حدود ۵۰ درصد ناوگان زمینی به طرح اضافه شد که نیمی از آن آماده بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.