این 5 علامت نشانه بیماری‌های سختی هستند!

بسیاری از دردها نشان دهنده مشکلی جدی در سلامت بدن نیستند. اما برخی علائم وجود دارند که حتما نیاز به مراجعه سریع به پزشک و معاینات دقیق دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از دردها نشان دهنده مشکلی جدی در سلامت بدن نیستند. اما برخی علائم وجود دارند که حتما نیاز به مراجعه سریع به پزشک و معاینات دقیق دارند.

اما برخی علائم وجود دارند که حتما نیاز به مراجعه سریع به پزشک و معاینات دقیق دارند.

ضعف در پاها و بازوها: احساس ضعف و بی حسی در بازو، ساق پا و یا صورت می تواند نشانه ای از یک سکته مغزی باشد بخصوص اگر این احساس در یک طرف بدن باشد. عدم حفظ تعادل، احساس سرگیجه یا مشکل در راه رفتن نیز می تواند نشانه ای از سکته مغزی باشد. شما باید همچنین اطرافیان خود را مطلع کنید اگر: نمی توانید به خوبی ببینید، احساس سردرد شدید، گیجی و یا مشکلا در صحبت کردن یا درک دارید. اگر این علائم مرتبط با سکته مغزی باشد، باید حداقل ظرف 4.5 که زمان طلایی محسوب می شود، برای جلوگیری از خطر ابتلا به ناتوانی های طولانی مدت ناشی از این سکته، اقدامات درمانی صورت گیرد.

درد در قفسه سینه: هر گونه درد در قفسه سینه بخصوص اگر همراه با عرق کردن، فشار، تنگی نفس، یا تهوع باشد، نیاز به مراجعه سریع به پزشک دارد. درد قفسه سینه می تواند نشانه ای از بیماری های قلبی یا حمله قلبی باشد بخصوص اگر شما این احساس را بعد از یک فعالیت بدنی شدید داشته باشید. همچنین این علائم می تواند نشانه ای از حرکت یک لخته خون به سمت ریه باشد. اگر در قفسه سینه خود احساس فشار و سنگینی می کنید، یا اگر درد این ناحیه از بدن برای بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا از بین می رود و دوباره شروع می شود، سعی نکنید آن را نادیده بگیرید.

حساسیت به لمس و درد در پشت ساق پا: این علامت می تواند نشانه ای از بروز یک لخته خون در پا باشد که از آن به نام ترومبوز ورید عمقی یاDVTیاد می شود. این علامت بعد از مدت زمان طولانی نشستن در هواپیما یا بی تحرکی طولانی در اثر بیماری رخ دهد. اگر لخته خون رخ داده باشد، شما ممکن است درد بیشتری در زمان ایستادن یا راه رفتن احساس کنید. تورم نیز ممکن است همراه با لخته رخ دهد. حساسیت به لمس بعد از ورزش طبیعی است اما اگر همراه با قرمزی یا احساس گرما و تورم باشد، باید حتما فورا با پزشک تماس گرفت. چون اگر لخته وارد جریان خون شود، با عوارض جدی همراه خواهد بود.

وجود خون در ادرار: اگر این علامت را همراه با احساس درد در یک سمت از بدن خود داشتید، با پزشک تان فورا تماس بگیرید چون شاید نشانه ای از ابتلا به سنگ کلیه باشد. سنگ کلیه یک کریستال کوچک ساخته شده توسط مواد معدنی و نمک در کلیه است در لوله های ادرار در حال حرکت است. پزشک شما ممکن است برای مشاهده سنگ تصویربرداری با اشعه ایکس یا سونوگرافی را تجویز کند.

بسیاری از سنگ های کلیه خود به خود دفع می شوند اما گاهی نیاز به مداخلات پزشکی است. در عین حال اگر شما خون در ادرار مشاهده کردید و نیاز فوری و مکرر به دفع ادرار به همراه سوزش داشتید، ممکن است به عفونت شدید کلیه یا مثانه مبتلا شده باشید. وجود خون در ادرار بدون احساس درد نیز نشانه ای از ابتلا به سرطان کلیه یا مثانه است و نیاز فوری به مراجعه به پزشک دارد.

خس خس سینه: مشکلات تنفسی باید فورا درمان شوند. اگر شما خس خس سینه را به همراه شنیدن صدای سوت در سینه هنگام تنفس تجربه می کنید، فورا به پزشک تان اطلاع دهید. این علائم می تواند نشانه ای از ابتلا به آسم یا بیماری ریوی، و یا آلرژی شدید در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی باشد. خس خس سینه البته می تواند با ذات الریه یا برونشیت و در موارد شدید با پنومونی در ارتباط باشد.

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضاشیرافکن
۱۸:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
خیلی عالی ممنون اززحمات شما.
آخرین اخبار