یاسوج؛

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و باید تمامی تلاش خود را جهت محقق شدن این شعار به کار گیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، توجه و استفاده بهینه از حامل‌های انرژی را یکی از زمینه‌های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب، برق و گاز می‌توان ضمن جلوگیری از هدررفت این منابع، در کاهش هزینه‌ها نیز نقش مهمی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه در اروپا اقتصاد ریاضتی سفارش شده است، گفت: این امر عکس شعار اقتصاد مقاومتی است.

این مسوول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از سرمایه و امکاناتی که در اختیار داریم در حالیکه اقتصاد ریاضتی به معنای سختی کشیدن و مصرف نکردن یا کم مصرف کردن است.

محمدی، شعار اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر ایدئولوژی اسلام بیان کرد و یادآور شد: امروز تکلیف دینی و الزام قانونی بر این قرار گرفته که با توجه به نیاز و با حفظ صرفه‌جویی از منابع موجود استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از منابع در معرض تهدید را «آب» عنوان کرد و گفت: «آب» بزرگترین چالش دنیای امروز است که آینده بشر را به صورت جدی تهدید می کند.

وی بر فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف را باید از خانواده‌ها آغاز و به جامعه تعمیم دهیم.

این مسوول استفاده به اندازه از منابع به خصوص آب، جلوگیری از هدر آب، ترویج فرهنگ استفاده صحیح و درست از منابع، اصلاح شبکه لوله کشی و جلوگیری از انشعابات غیر مجاز را از مهم‌ترین اقدامات جهت استفاده بهینه از منابع عنوان کرد.

محمدی بر نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در جامعه تاکید کرد گفت: رسانه‌ها، صدا و سیما و خانواده می‌توانند در نهادینه شدن این فرهنگ نقش به سزایی ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، منابعی مانند آب، نفت، گاز، طبیعت و جنگل را منابع خدادی بیان کرد و یادآور شد: این منابع متعلق به همه نسل‌ها بوده و ما حق نداریم با اسراف و استفاده بی‌رویه از آنها حقوق نسل آینده را پایمال کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.