رنگ «آرامش» و «اميد» در گلدان‌های قديمی با حسی شاعرانه

گلدان های قدیمی که با اشعار شاعران ایرانی نقش خاطره بر دل های امیدوار می زنند.

زهرا تاجیک، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نقاشی گستردگی زیادی دارد و یکی از جذاب ترین رشته های هنری در ميان هنرهای تجسمی است. دریایی از زیبایی در هنر نقاشی وجود دارد که هر هنرمندی به اندازه درک خود از هنر، از آن لذت می برد.
 
این هنرمند نقاش که نزدیک به دو دهه با آب و رنگ نقش بر روی ظروف می زند، درباره علاقه‌مندی به نقاشی گفت: از کودکی با رنگ و بوم آشنا بودم و این علاقه را مادرم در من ایجاد کرد. با توجه به روحیه هنری که داشتم، این حس را اولین بار مادرم در من تقویت کرد.

رنگ «آرامش» و «اميد» در گلدان‌هاي قديمی با حسی شاعرانه 

بهترین نقش از خاطره ها را با دور ریختنی ها می زنم

 
وی كه آثاری زیبا را از ظروف غیر قابل استفاده خلق می كند، درباره چگونگی طراحی بر روی این ظروف گفت: در ابتدای شروع خلق اثر بر روی ظروف، همیشه نقطه ای را در گوشه ذهنم می‌دیدم و این را به آن تعبیر کردم که باید به یک شیوه جدیدی در طراحی و نقاشی دست یابم. به عبارتی تجربه جدیدی را داشته باشم و چند سالی است که به این تجربه یعنی نقاشی بر روی آنچه كه برای دور ریختن است، رسیدم. 

وی با تأکید بر تأثیرگذاری این آثار بر روی مخاطبان گفت: سالهاست که بر روی گلدان های قدیمی و بطری هایی که شاید اکثر افراد آن را دور می اندازند، نقاشی می کنم. این آثار را به نمایش می گذارم و از برق نگاه مخاطب، رضایت را درک می کنم. 

رنگ «آرامش» و «اميد» در گلدان‌هاي قديمی با حسی شاعرانه

امیدواری راه رسیدن هنرمند به موفقیت بیشتر است

 
تاجیک عدم موفقیت را نبود امید در زندگی به ویژه برای هنرمندان دانشت و گفت: در این سال‌ها با توجه به سختی هایی که پشت سر گذاشتم،  این نکته را با تمام وجود درک کردم که اگر امید در زندگی نباشد، انسان به ورطه نابودی می رود. به عبارت دیگر عامل نرسیدن به اهداف و موفق نشدن به ویژه در هنر، نداشتن امید است. 

اشعار شاعران ایرانی بر روی گلدان های قدیمی تجلی حس شاعرانه 

این هنرمند نقاش که در بسیاری از آثارش ترکیبی از رنگ با اشعار شاعران جلوه‌گر شده، در اين باره اظهار داشت: همیشه به دنبال مرور تاریخ هنر و ادبیات غنی ایران عزیز در آثارم بودم و حدود هشت سال پیش در روز بزرگداشت سعدی، شاعر گرانمایه کشورمان تصمیم گرفتم اشعار شاعران را نیز در آثارم بگنجانم. 

رنگ می تواند اثر هنری را والا و با ارزش کند
 
وی در ادامه ضمن اشاره به تاثير رنگ در تجلی بیشتر یک اثر هنری گفت: هر هنرمندی از لحظه‌ای که طرح ویژه برای طراحی به ذهنش می‌رسد، در اندیشه رنگ برای اثر است. اينكه همیشه چه رنگی می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، موضوعی انکار ناپذیر است؛ چون رنگ می تواند اثر را به قدری والا و با ارزش کند که به عرش برسد و یا بالعکس. 

رنگ سبز «آرامش» و آبی «امید» است
 
تاجیک به تأثیرگذاری رنگ سبر و آبی در آثاری که خلق کرده اشاره کرد و گفت: بیشتر آثاری که خلق کردم، با تركيب رنگ های سبز و آبی است؛ چون رنگ سبز حس آرامش نهفته ای را به من القا مي كند و اثری با این رنگ را با حوصله و صبر بیشتری خلق می کنم. از طرفي رنگ آبی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ از ابتدای شروع کار هنری، آبی امید را در دلم زنده نگه داشته است.  



انتهای پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.