واعظی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از فردا آغاز خواهد شد/ مصمم هستیم طرح رجیستری را اجرا کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب 6 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی دستاوردهای دولت در حوزه وزارتخانه متبوعش پرداخت.

اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از فردا در سه مرحله آغاز خواهد شد/ مصمم هستیم طرح رجیستری را اجرا کنیمبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  " محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب 6 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی دستاوردهای دولت در حوزه وزارتخانه متبوعش پرداخت.
 
وی با بیان اینکه، در ابتدای دولت تدبیر و امید 15 درصد از زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات آماده شده بود گفت: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه کار ویژه ای در این راستا صورت نگرفت.
 
اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از فردا در سه مرحله آغاز خواهد شد
 
واعظی با اشاره به اینکه، دولت پروژه شبکه ملی اطلاعات را در اولویت های خود قرار داده است عنوان کرد: اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از فردا در سه مرحله آغاز خواهد شد، این در حالی است که فاز دوم در ایام دهه فجر و فاز سوم تا پایان دولت تدبیر و امید نهایی می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه، شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت نهایی نمی شود و مدام در حال تکيمل است اظهار داشت :در شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت و پهنای باند وجود ندارد.
 
واعظی همچنین درباره انحصاری بودن ورود پهنای باند به کشور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بیان داشت: آنچه که شرکت زیرساخت انجام می دهد براساس قانون و مصوبه هایی است که به آن ابلاغ شده است.
 
وی همچنین در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه توسعه شبکه اظهار داشت: اعتقاد دولت این است که اگر شبکه در حوزه های مختلف از جمله دستگاه های اجرایی کشور توسعه پیدا کند و دستگاه ها برنامه های خود را براساس الکترونیکی کردن امور انجام دهند هم مراجعه به دستگاه های اجرایی کاهش پیدا می کند و هم فساد اداری کمتر اتفاق می افتد، ضمن اینکه کارایی و بهره وری نیز افزایش پیدا می کند.
 
پهنای بلند کشور طی سه سال گذشته  هفت برابر افزایش پیدا کرده است
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: طی سال گذشته پهنای باند کشور هفت برابر شده، در ارتباط با شبکه انتقال کشور نیز هرآنچه که از اول تا ابتدای این دولت بوده در این سه سال در حدود ۲/۹ برابر شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد مشترکین اینترنت ثابت از حدود چهار میلیون نفر به یازده میلیون نفر رسیده و تعداد کسانیکه از اینترنت همراه استفاده می کردند از دویست هزار نفر به حدود بیست و نه میلیون نفر رسیده است، ضمن اینکه در ابتدای این دولت نسل دوم اپراتورها را داشتیم و در حدود دویست هزار مشترک نسل سوم اپراتورها را در تعداد کمی از شهرها داشتیم که امروز در ششصد شهر کشور نسل سوم تلفن همراه را داریم و حدود سیصد شهر ما نیز از خدمات نسل چهارم تلفن همراه برخوردارند.
 
واعظی خاطرنشان ساخت: با زیرساخت هایی که در شبکه ایجاد شده عملا فضایی به وجود آوردیم که کسب و کار در حوزه ICT گسترش پیدا کرده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش درباره این که آیا امکان کنترل فضای مجازی میسر است نیز بیان داشت: با پدیده فضای مجازی باید برخورد همه جانبه ای داشت و وزارت ارتباطات در حوزه کنترل این فضا روی بحث فیلترینگ هوشمند سرمایه گذاری کرده و با چهارده دانشگاه و مراکز پژوهشی قرارداد بستیم که فاز اول آن تمام شده و فاز دوم را شروع کردیم که امیدواریم تا آذر ماه تمام شود و وارد فاز سوم شویم.
 
بخش مهمی از طرح شبکه ملی اطلاعات بر محوریت تولید محتوا استوار است
 
واعظی تصریح کرد: فیلترینگ هوشمند بخشی از کار است و بخش مهم دیگر بحث فرهنگ سازی است که باید روی این مسئله کار کرد و بخش دیگر نیز توجه به شبکه ملی اطلاعات است که اساس و پایه آن تولید محتوا است.
 
مصمم هستیم طرح رجیستری را اجرا کنیم
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش درباره زمان اجرای طرح رجیستری گفت: مصمم هستیم این کار انجام شود اما روزی باید این طرح را اجرایی کنیم که مطمئن باشیم مشکلی به وجود نمی آید ضمن اینکه در این رابطه کاری در وزارت صنعت انجام شده که دو سه هفته قبل پایلوت طراحی شده را به ما دادند و ما نیز آن را تحویل اپراتورها دادیم و آن ها نیز عملیاتی کردن آن را شروع کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار