به منظور تأمین نظر شورای نگهبان؛

مواد طرح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اصلاح شد

با موافقت نمایندگان طرح اصلاح مواد 3، 6 و 24 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اصلاح شد.

مواد طرح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اصلاح شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن امروز (یکشنبه هفتم شهریور ماه) طرح اعاده شده اصلاح مواد 3، 6 و 24 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از شورای نگهبان را مورد بررسی، اصلاح و تصویب قرار دادند.

به موجب این بررسی تبصره 2 الحاقی به ماده 6 موضوع بند 3 ماده 3 به شرح ذیل اصلاح شد:

در مواردی که ارائه کالا و خدمات توسط موسسان و نهادهای عمومی غیردولتی و واحدهای تابعه و وابسته آنها در قانون تأسیس یا اساسنامه آنها به عنوان وظیفه اصلی آنها شناخته شده و تأمین، تولید و یا عرضه کالا و خدمات مذکور در جهت رفع نیازهای جامعه باشد، در صورتی که رعایت این بند موجب اخلال در تولید، تأمین و یا عرضه آن کالا و خدمات بشود، به پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط و تأیید شورای رقابت از شمول این بند مستثنی خواهند بود.

همچنین فهرست این دسته از بنگا‎ه‌ها در پایگاه «سایت» رسمی مرکز ملی رقابت و یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار با مشخصات کامل بنگاه و کالا و خدمات تولیدی و یا عرضه شده از سوی آنها درج می‌شود.

در ادامه در متن الحاقی به تبصره 3 بند 5 «وزارت امور اقتصادی و دارایی» حذف و عبارت «سازمان بورس و اوراق بهادار و حکم مرجع قضایی ذی صلاح» جایگزین می‌گردد و در فراز دوم عبارت «در صورتی که مدیران... اوراق بهادار افزایش می‌یابد» حذف و عبارت زیر جایگزین می‌گردد:

«سقف کارمزدها هر سه سال یک بار متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار افزایش می‌یابد. در صورتی که مدیران اشخاص حقوقی موضوع این بند از اجرای تکالیف قانونی تخلف نمایند، متخلف محسوب و به پرداخت جریمه نقدی بر اساس ترتیبات مقرر در ماده 14 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25 آذر ماه سال 1388 محکوم می‌شوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار