سنندج؛

رشد 85 درصدی حقوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از رشد 85 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولتی موفق‌تر است که همراهی مردم و سرمایه اجتماعی را داشته باشد و ما به حضور و در صحنه‌بودن مردم نیاز داریم.

وی به رشد 80 درصدی بودجه آموزش و پرورش در طول سه سال اخیر پرداخت و افزود: امسال شاهد پذیرش 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه و 720 منطقه آموزشی کشور هستیم و یک میلیون همکار فرهنگی در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معیشتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید گفت در طول خدمات سه سال دولت میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد داشته است.

فانی اضافه کرد: معتقدیم باید به امور معیشتی معلمین بیشتر توجه شود و رشد سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت 2.7 درصد در سه سال اخیر افزایش داشته است و این بیانگر آن است که دولت نسبت به آموزش و پرورش عنایات خاصی داشته است.

جهش ۱۰ درصدی رشد اقتصادی کشور
وی با اشاره به آغازین روزهای کار دولت یازدهم گفت: دولت در حوزه اقتصاد با رکود و تورم بیش از 40 درصد مواجه بود که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده تورم به حدود 9 درصد رسیده و رشد اقتصادی از منفی 6.8 درصد به 4 درصد رسیده که جهشی 10 درصدی در توسعه و رشد اقتصادی را نشان می‌دهد.

فانی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به رشد پنج درصدی در حوزه اقتصادی برسیم و تا سال 99 نیز شاهد رشد 8 درصدی باشیم چون همه مشکلات با رشد اقتصادی برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: اولویت امروز مردم کشور اقتصاد است که باید دنبال اجرای عملیات اقتصاد مقاومتی باشیم و برای این رسیدن به این مهم باید به منابع داخلی اتکا کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: طرح تحول سلامت و رایگان‌شدن درمان و تأمین دارو مورد نیاز بیماران در داخل کشور از توفیقات بزرگ این دولت و در بحث امنیت داخلی، ایجاد آرامش و تقویت امید در مردم نیز شاهد اقدامات خوبی در سیاست داخلی کشور هستیم.

فانی با اشاره به امنیت داخلی و ایجاد آرامش در مردم و تقویت امید تصریح کرد: باید به موضوع امنیت همیشه توجه شود و امنیت را برای مردم حفظ کرد.

وی گفت: رئیس‌جمهور با تمام تلاش به دنبال اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی است و یکی از دستاوردهای دولت در این 3 سال کاهش رشد تورم و خروج از رکود که آغازی برای رشد توسعه اقتصادی است.

فانی با اشاره به دیپلماسی فعال در روابط خارجی افزود: بخشی از ایران هراسی و اسلام هراسی که به کشور تحمیل‌شده بود برداشته شده و امروز برطرف کردن مسائل و مشکلات منطقه و جهان بدون حضور مؤثر جمهوری اسلامی امکان ندارد.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل کشور اشتغال جوانان بویژه تحصیلکرده‌هاست که ما باید بیشتر در توسعه اقتصادی تلاش کنیم چون منابع دولت محدود است و خزانه کشور هم پر نیست و باید طبق اولویت‌ها حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی سیاست مبارکی است که می‌تواند مشکلات اقتصادی را به تدریج کاهش و ایجاد اشتغال کند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.