یک کارگردان تئاتر مطرح کرد؛

نقش منفعلانه «زنگ هنر» در مدارس/ باید به رشد تفکر خلاق دانش آموزان توجه شود

رامین کهن گفت: متاسفانه نه در دوره قدیم و نه الان، به آموزش هنر در مدارس، آن طور که باید و شاید بها داده نشده است.

رامین کهن کارگردان تئاتر  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لزوم آموزش هنر در مدارس گفت: پرورش اخلاق، هنر و هر آن چیزی که شخصیت یک فرد را می‌سازد، بذرش در کودکی گذاشته شده است.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: من خودم از تئاتر دانش‌آموزی شروع به کار کردم. اجرای سرود در مدارس روی پله مدرسه‌مان را خوب به خاطر دارم. هنرمندان ماندگاری مثل جمشید مشایخی و مرضیه برومند از همان دوره تئاتر مدارس و دانش‌آموزی شروع کرده اند.

رامین کهن خاطرنشان کرد: متاسفانه نه در دوره قدیم و نه الان، به آموزش هنر در مدارس، آن طور که باید و شاید بها داده نمی‌شود و هیچ وقت به شکل تخصصی به آن نگاه نشده است.

کهن ادامه داد: بیشتر مربی‌ها و معلم‌هایی که امروز در حال آموزش هستند، به دنبال دیکته کردن هنر برای دانش آموزان هستند و رشد خلاقانه‌ای توسط خود دانش آموز صورت نمی گیرد.

کارگردان «تیستوی سبز انگشتی» پیامدهای مثبت تخصصی بودن هنر در مدارس را برای نسل آینده اتفاقی ضروری دانست و افزود: آموزش درست تئاتر و در کل هنر، هم به آمادگی دانش آموزان برای ورود به اجتماع کمک می کند و هم آنها را با نمایشنامه و تحلیل شخصیت ها آشنا می‌سازد.

رامین کهن اظهار داشت: تمام جوامع جنگ زده و کشورهایی که بحران‌های مختلفی را گذرانده اند، برای کاشتن بذر امید و نیروی مثبت، روی قشر دانش آموز و کودک خود سرمایه گذاری می کنند. سیستم آموزش خلاق، دانش آموزان را در پیشبرد ه هنر دخیل می‌کند. این نوع نگاه نکته‌ای است که در آموزش ما بسیار ساده انگارانه گرفته شده و جای خالی‌اش حس می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار