«نماگرد» مشکلات را در قالب ادبیات نمایشی به تصویر می‌کشد

مستند «نماگرد» به زبان نقد و با ریتمی تند به بیان معضلات جامعه و انتقاد از مسئولان می‌پردازد.

رضا عاطفی کارگردان «نماگرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مستند «نماگرد» گفت: می‌دانم مشابه این برنامه در سراسر دنیا وجود دارد؛ برنامه‌هایی که تصاویری با بیشترین بیننده را از منابع مختلف گردآوری و پخش می‌کنند. در تلویزیون خودمان نیز چنین کارهایی داریم و با علم به این موضوع، می‌خواستیم برنامه‌ای متفاوت تولید کنیم.

وی افزود: این جنس برنامه‌ها در حالت عادی، تصویری پخش می‌کنند و سپس مجری مطالبی را مرتبط با آن بیان می‌کند. ولی ما در قدم اول تصمیم گرفتیم «نماگرد» را به اهداف شبکه مستند نزدیک کنیم. برای همین بخش‌های مرتبطی را پیش بینی کردیم و همچنین پخش فیلم های 100 ثانیه‌ای که آن هم مورد پسند مردم واقع شد.

وی افزود: در برنامه به موضوعات مختلفی چون ترافیک، بیکاری و خیلی از مسائل روز می پردازیم  که آن را در قالب استندآپ کمدی توسط «علی فرنودی» به نمایش می‌گذاریم. 

کارگردان مجموعه «به خدا تعظیم می‌کنم» تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها مربوط به مستندهایی است که جهانگردان کشورهای مختلف از ایران ساخته‌اند. تصاویری که از جای جای ایران ضبط کردند و روی سایت های دنیا موجود است.

عاطفی ادامه داد: بخش دیگری هم مربوط به پربیننده‌ترین تصاویر شبکه مستند داریم که آنها را از طریق نظرات مردم و پربیننده بودن این تصاویر در سایت های مختلف گزینش می کنیم. ما در لفافه در هر قسمت، بخش آموزش فیلمسازی آماتور را داریم. از مردم می خواهیم برای ما از نقاط دیدنی و گردشگری شهرشان فیلم بسازند و بفرستند.

وی تصریح کرد: در برنامه «نماگرد» سعی کردیم، مثل هیچ برنامه دیگری نباشیم. ریتم برنامه نیز تند است و در 25 دقیقه، تصاویر و نکات زیادی برای گفتن داریم.

کارگردان «یک فیلم یک تجربه» همچنین درباره فضای این برنامه گفت: با وجود اینکه مردم ما فیلم های فانتزی را دوست دارند، اما تا به حال فرم فانتزی در کشور ما خیلی جواب نداده است. ما سعی کردیم «نماگرد» را به سمت فانتزی ببریم و عناصر این ژانر را چه در کار تیم نویسندگان، چه اجرا و چه کارگردانی وارد کردیم.

عاطفی در پایان درباره انتخاب مجری این برنامه گفت: ما چند نفر را تست کردیم تا به علی فرنودی رسیدیم. برنامه دیگر او را دیده بودم. علی کاراکتر و کاریزمای خاصی دارد و خودش یک جورهایی شبیه فضای مجازی است. او خیلی راحت اجرا می کند و ارتباط راحت با مردم را بلد است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تا به امروز تیتراژ نداشته است. بززودی این آیتم هم به برنامه اضافه شود که امیدوارم مورد پسند مردم واقع شود.

گفتنی است؛ عوامل این برنامه عبارتند از:

تهیه‌کننده: سجاد گودرزی، کارگردان: رضا عاطفی، تصویربردار: مهدی مولایی، دستیار تصویر: مصطفی مشتاقی، تیم نویسندگان: شبنم حسینی، رضا عاطفی، تدوین: الهام منوچهری، گرافیست: علی رحیمی، مجری: علی فرنودی.

«نماگرد» هر هفته جمعه ها ساعت 21:30 روی آنتن می رود و بازپخش آن شنبه ها ساعت 11:30 خواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار