حافظی:

گزارش انحرافات شهرداری تهران به سازمان بازرسی ارسال شده است/ نصب غیرقانونی دکل های اپراتورهای تلفن همراه

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: گزارش انحرافات مجموعه شهرداری تهران را چند ماه قبل به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده ام.

گزارش انحرافات شهرداری تهران به سازمان بازرسی ارسال شده است/ نصب غیرقانونی دکل های اپراتورهای تلفن همراهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره سوء استفاده و انحرافات درون مجموعه شهرداری تهران، گفت: این انحرافات را چند ماه پیش در قالب گزارشی به سازمان بازرسی ارسال کرده بودم و منتظر نتیجه بررسی کارشناسی سازمان هستم.

وی پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران، ضمن تبریک هفته دولت، به تبدیل شدن سوخت مازوت نیروگاه بعثت به گاز اشاره و اظهار کرد: این اقدام جای تشکر دارد، اما در جنوب این نیروگاه واقع در منطقه 16 شهرداری تهران، حدود 60 هکتار از فضای سبز زیر خطوط فشار قوی برق محبوس شده اند، این فضا می تواند با تعامل میان شهرداری و برق منطقه ای تهران آزادسازی و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح جامع شهر تهران نیز انتقال این خطوط به زیر زمین پیش بینی شده است، تاکید کرد: در مناطق 15، 16 و 20 شهرداری تهران دکل های برق فشار قوی از روی منازل مسکونی عبور کرده و با توجه به اینکه میدان مغناطیسی این دکل ها سرطان زا و تهدید کننده سلامت شهروندان است، انتظار داریم در کارگروه مشترک، این تهدید بررسی و مرتفع شود زیرا ادامه این وضعیت به صلاح ساکنان منظقه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از انرژی های نو در عرصه های عمومی شهر، گفت: انتظار داریم برنامه مشترکی برای این منظور میان شهرداری و برق منطقه ای تهران تدوین و برای تصویب به شورای شهر ارائه شود.

حافظی همچنین خواستار ارتقای ایمنی تجهیزات برق در سطح شهر و معابر عمومی شد و افزود: در برخی از تیرهای برق سطح شهر به دلیل نبود دریچه، دسترسی به سیم های برق برای عامه مردم به خصوص کودکان فراهم شده، این موضوع تهدید کننده سلامت مردم  است از این رو ساماندهی و بازنگری در این زمینه ضروری است.

وی با بیان اینکه استقرار فیبر نوری روی تیرهای برق و اجاره آن به بخش خصوصی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، ادامه داد: متاسفانه شاهد نصب دکل و آنتن های BTS  اپراتورهای تلفن همراه در داخل پست های برق و بدون اخذ مجوز از مبادی مربوطه هستیم، این موضوع قابلیت پیگیری حقوقی و قضایی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: پیش از این آموزش شهروندان توسط برق منطقه ای در خصوص صرفه جویی در انرژی برق از طریق رسانه ملی انجام می شد، انتظار داریم مجددا این آموزش ها به خصوص درباره نحوه جمع آوری لامپ های کم مصرف که خانواده ها اطلاعات کافی درمورد خطرات آن ندارند، آغاز شود. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در زمان شکستگی لامپ های کم مصرف، نمی دانند که چگونه نسبت به جمع آوری قطعات شکسته و مقابله با گازهای متصاعد باید اقدام کنند، لازم است این آموزش ها در رسانه ملی انجام شود.

وی به روشنی برخی از معابر شهری تا ساعت 10 صبح اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که نظارت دقیقی نسبت به روشنایی معابر شهری برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی برق صورت گیرد.

حافظی همچنین به عدم ارائه گزارش HSE بوستان های شهر تهران توسط شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: قرار بود این گزارش طی هفته گذشته به شورای شهر تهران ارائه شود اما تاکنون ارسال نشده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم شهرداری مسائلی که با جان مردم در ارتباط است را جدی بگیرد و گزارش تهیه شده خود را درباره حادثه هفته گذشته در بوستان الغدیر، به کمیسیون سلامت شورا ارائه کند، متاسفانه شهرداری در این زمینه حساسیت لازم را ندارد.
حافظی به حادثه بوستان ملک واقع در منطقه یک شهرداری تهران که در روز پنج شنبه هفته گذشته رخ داد، اشاره کرد و افزود: خانواده 4 نفره ای برای تفریح وارد کارگاه این بوستان که در حال آماده سازی برای تبدیل به فضای سبز است، می شوند. دو کودک این خانواده  با وجود نصب تابلوهای هشدار و وجود نرده، از فضای باز بین نرده ها وارد استخر می شوند و وقتی در شرف غرق شدن قرار می گیرند، والدین برای نجات به داخل استخر می روند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: مادر این خانواده و دو فرزند 8 و 10ساله توسط کارگران شاغل در کارگاه، از استخر نجات یافتند اما به دلیل وجود لجن و گل و لای، پدر این خانواده دچار خفه گی می شود و نهایتا، روز جمعه در بیمارستان فوت می کند.

حافظی تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث لازم است موضوع اصلاح ساختار HSE بوستان های شهر تهران با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار