معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین هزار میلیاردی طرح‌های زیربنایی و روبنایی پردیس

برای اولین بار در کشور قرارداد تامین منابع مالی هزار میلیاردی شهر جدید پردیس بین بانک مسکن وشرکت عمران شهر جدید پردیس منعقد شد.

تامین هزار میلیاردی طرح‌های زیربنایی و روبنایی پردیس

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشستی که امروز با حضور مدیر عامل بانک مسکن برگزار شد با بیان این مطلب افزود: از سال گذشته بین بانک مسکن و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تفاهم‌نامه‌ای درباره تامین مالی شهر پردیس منعقد شد که با برگزاری جلسات متعدد به دنبال تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد بودیم تا پس ازطی مراحل طولانی به صورت اجرایی و قرارداد بین شرکت مجری بخش خصوصی از طرف بانک مسکن و شرکت عمران شهرجدید پردیس منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی طرح‌های زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس به میزان 1000 میلیارد تومان اعتبار صورت گرفته گفت: با اعمال مدیریت دارایی و عقد این قرارداد مشکلات مردم این شهر را مرتفع می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این گونه تامین اعتبار در کشورهای دنیا شناخته شده است ،تصریح کرد: تامین منابع مالی با این روش برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد و طوری طراحی شده که به شهرهای جدید دیگر تسری پیدا کند.

نریمان گفت: اجرای این طرح ،رقابتی بین بانک‌ها ایجاد خواهد کرد و همکاری با بانک مسکن به دلیل ارتباط بیشتر این بانک با پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

 بندر شهید رجایی مقصد بعدی بانک مسکن

همچنین محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک مسکن در این نشست گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و درون‌زایی اقتصادی به دنبال راهکاری هستیم که به درون اقتصاد برگردد که استحصال منابع مالی با توانمندی داخلی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن به دنبال ارائه راهکارهای جدید تامین منابع مالی است ،اظهار داشت: به دنبال طرح‌هایی هستیم که به منابع ریالی متکی نباشد به همین دلیل در راستای خدمات جدید بانک مسکن و محدودیت بودجه ،روش‌های جدید تامین منابع مالی را پیشنهاد کردیم و برای اولین بار در کشور قرارداد تامین مالی ده هزار میلیارد ریالی برای طرح‌های زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس منعقد شد.

وی افزود: هم اکنون قرارداد منعقد شده با پردیس ، باعث احیای دارایی‌های این شهر خواهد شد و درنظر داریم پروژه بعدی این بانک برای تامین منابع مالی جهت توسعه زیرساخت‌های مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود که هفته آینده از بندر شهید رجایی این سازمان بازدید خواهیم داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار