ساری،

اختصاص 16 هزار میلیارد به واحد های تولیدی غیرفعال

حدود 16 هزار میلیارد تومان به راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی راکد کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در آمل گفت: این تسهیلات حمایتی قرار است میان 7 هزار و پانصد واحد تولیدی غیر فعال کشور توزیع شود.

رضا رحمانی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است و همه مدیران باید برای شکوفایی تولیدات کشور همت کنند افزود: تاکنون تسهیلات این بسته حمایتی به 4 هزار واحد تولیدی در کشور پرداخت شده و بقیه واحدهای شناسایی شده نیز تا پایان شهریور از این تسهیلات برخوردار می شوند.

او حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی که زیان دیده و دارای مشکل اند را دغدغه رهبری و دولت یازدهم دانست و گفت: به همین منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال بسته حمایتی رونق تولید و خروج از رکود این واحدها را در دست اقدام دارد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از اختصاص 2 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای هر واحد تولیدی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد درکشور خبر داد و گفت: حدود 5 هزار و 400 واحد تولیدی نیمه کاره در کشور شناسایی شده و این وزارتخانه از آنها حمایت خواهد کرد.

به گفته رحمانی دولت همچنین در برنامه حمایتی خود برای خروج از رکود واحدهای تولیدی کشور، طرح های ارتقاء رقابت پذیری واحدهای تولیدی برای صادرات٬ ارتقاء صادرات در سال جاری و تکمیل و راه اندازی 36 طرح ملی را در برنامه کلان خود دارد. او از استانداران و مدیران سازمان های صنعت و معدن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانها خواست که در تکمیل پرونده های واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز برقراری تعامل میان بانک های استان درجذب بیشتر اعتبارهای ملی شتاب کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به جهش صادرات صنعتی کشور در چهار ماهه نخست امسال هم اشاره کرد و افزود: برابر برنامه ریزی ها و هدفگذاری انجام شده، میزان صادرات صنعتی کشور تا پایان امسال 10میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

رحمانی با بیان اینکه انتظار می رود مازندران با وجود نیروهای انسانی ماهر و صنایع کوچک و متوسط درجذب تسهیلات و ارائه پرونده های واحدهای دارای مشکل جزء استانهای پیشروکشور باشد، از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان خواست برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مازندران بیشترتلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار